موافقت شهردار تهران با تبدیل یکی از پارک‌های پایتخت به پارک مفاخر علمی ایران/ تأسیس پارک فناوری بین‌المللی ایران در تهران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از موافقت شهردار تهران برای تغییر نام یکی از پارک‌های شهر تهران به پارک مفاخر علمی ایران خبر داد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات در حاشیه آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران به منظور هم‌افزایی و به اشتراک گذاری ظرفیت‌های این دو مجموعه با یکدیگر در جمع خبرنگاران گفت: امروز این توفیق نصیب ما شد تا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران به طرفیت شهردار پایتخت به امضاء برسانیم. استفاده از ظرفیت‌های مرتبط هر دو نهاد در این تفاهم‌نامه عرضه شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه امیدوارم تفاهم‌نامه مذکور در قالب یک تعامل و تکامل هم‌افزا بتواند باعث شود تا این دو مجموعه به کمک یکدیگر بیایند، افزود: شهردار تهران موافقت کرد تا به تغییر کاربری و یکپارچه سازی ساختمان‌های پراکنده دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی کمک کنند.

 زلفی گل درباره جزئیات این تفاهم نامه گفت: استفاده اعضای هیات علمی به عنوان فرصت مطالعاتی از واحدهای مختلف مدیریت شهری یکی از توافقات با شهرداری است. همچنین قرار است که شهرداری تهران در پذیرش دانشجویان برای کارورزی یا انجام رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد با موضوعات مرتبط خدمات شهری و مدیریت شهری کمک کند.

وی در ادامه از موافقت شهردار تهران برای تغییر نام یکی از پارک‌های شهر تهران به پارک مفاخر علمی ایران خبر داد و گفت: قرار است در این پارک موزه‌ای وجود داشته باشد که اسامی نام آوران شاخص ایران در معرض دید عموم قرار گیرد.

وزیر علوم با بیان اینکه نگاه شهردار تهران به هویت بخشی پایتخت، این است که شهر تهران به گونه‌ای آرایش داده شود که هویت آن بر مبنای علم، فناوری و نوآوری شکل گیرد، افزود: برترین بخش قابل توجهی از برترین دانشگاه‌های کشور به همراه بزرگ‌ترین پارک علم فناوری در شهر تهران هستند.

زلفی گل در ادامه خبر داد که به زودی پارک فناوری بین المللی ایران در شهر تهران تأسیس خواهد شد. این مجموعه حکایت از آن دارد که هویت شهر تهران بر مبنای علم و فناوری است.

انتهای پیام/

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 25926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =