خدمات‌رسانی موکب شهید همدانی در شلمچه با رویکرد بین‌المللی

شهردار منطقه یک گفت: موکب شهید همدانی در شلمچه با توجه به مرز عبوری اتباع خارجی با ویژگی بین‌المللی آماده خدمات‌رسانی فرهنگی به زائرین شده است.

حمیدرضا حاجوی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: موکب شهید همدانی اولین سایت و موکبی است که در کل مسیر شلمچه برپا شده است و باتوجه به تعطیلی دوساله سایت شهرداری تهران در مرز شلمچه و فرسودگی برخی قسمت ها عملیات بازسازی عمرانی، ترمیم سیستم آبرسانی و برق سایت مذکور از تیرماه با حضور نیروهای شهرداری منطقه یک شروع شد. به طوری که علاوه بر خدمات رسانی شهری به زائرین با رویکرد فرهنگی و اجتماعی  آماده فعالیت شده است و سعی دارد تا علاوه بر زائرین ایرانی و افغانی به زبان اردو نیز برنامه های متنوعی را برای زائرین پاکستانی فراهم نماید.

وی افزود: در راستای خدمات نگهداشت شهر مسیر میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه با حضور بیش از 190 نیروی انسانی خدمات شهری شهرداری منطقه یک به طول 11 کیلومتر پاکسازی و نظافت شده است.

او افزود: جهت خدمات رسانی به زائرین مرز شلمچه نیز تا کنون نسبت به نصب و تجهیز پنج تخته چادر 250 متری طرح هلال احمر جهت اسکان 2 هزار زائر ، تعمیر و راه اندازی سرویس های بهداشتی و حمام اقدام شده و 100 هزار بطری آب معدنی به موکب ارسال شده است.

شهردار منطقه یک همچنین جانمایی سایه بان، مه پاش، سیستم سرمایشی، نصب 50 مخزن 1100 لیتری و 120 لیتری زباله ،تحویل 95 بسته کیسه زباله، استقرار تیم آتش نشانی را از دیگر اقدامات اجرایی دانست و ادامه داد: در کنار این خدمات رسانی ها کانکس تعمیرات رایگان خیاطی و تعمیر لباس نیز با همکاری خواهران بومی خرمشهر و آبادان برپا شده است.

وی بیان کرد: یکی از چادرهای بزرگ این موکب به ارائه خدمات فرهنگی چون برپایی روزانه نماز جماعت در هر نوبت، قرائت زیارت دعای پر فیض عاشورا و تلاوت سوره نور اختصاص داده شده و مداحی با حضور گروه های خوزستانی، برپایی غرفه های فرهنگی از جمله غرفه نایب الشهید، کودک، معارف اسلامی و... از دیگر اقدامات فرهنگی است.

حاجوی اجرای پویش "سلام یا مهدی" را از دیگر برنامه ها دانست که بر اساس آن علاوه بر سرودخوانی، تبلیغات و فضاسازی های محیطی این پویش نیز اجرا می شود.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار کمیته رسانه ای و مستندسازی در موکب شهرداری تهران در مرز شلمچه یادآور شد: بر اساس این اقدام روایت عاشقانه حضور زائران بین المللی در کمپین جهانی "سلام یا مهدی" با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی مستندسازی می شود.

انتهای پیام/

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 25975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =