جانمایی ابرالمان‌های مفهمومی شمس الشموس(ع) در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: در ۹ ماه اخیر علاوه بر جانمایی دو المان مفهومی ۴ متری، بهسازی و نگهداشت بیش از ۶۰ المان انجام گرفته است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی با اعلام خبر نصب دو المان حجمی منقش به نام حضرت شمس الشموس امام رضا (ع) در ضلع غربی میدان نبوت و خیابان دماوند مسیل باختر افزود: با توجه به این که منطقه ۸ تهران منتسب به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) است، لزوم ترویج مضامین دینی و مذهبی و طرح‌های حجمی متناسب می تواند گویای این موضوع در زیبایی و هویت منطقه ای در میادین و معابر شهری باشد.
تنهایی ادامه داد: برهمین اساس و به منظور فضاسازی در مکان‌های عمومی منطقه و افزایش جلوه بصری معنوی، از هشت المان طراحی شده سازمان زیباسازی شهر تهران دو المان مفهمومی شمس الشموس( ع) به منطقه ۸ اختصاص یافت و در دو نقطه پرتردد از منطقه جانمایی و رو نمایی شد تا تعداد المان ها در سطح منطقه هشت به بیش از ۶۰ عدد برسد.
 شهردار منطقه ۸ گفت: شهرداری منطقه همواره در مناسبت‌های مختلف، فضاهای شهری را متناسب با ایام ملی و مذهبی فضاسازی کرده است و ابر المان‌ها مفهومی جدید از جنس فایبر گلاس با پایه بتنی و ارتفاع ۴ متر مربع منطقه ۸ را به نام مبارک شمس و الشموس( ع) مزین کرده است.
تنهایی به نام مبارک امام رضا(ع) در فضای سبز زیر پل خاقانی و دیگر مضامین مفهومی در سطح منطقه اشاره کرد و با ارائه گزارشی از نگهداشت دیگر المان ها تصریح کرد: در ۹ ماه اخیر بهسازی و رنگ آمیزی نماد انگشتری امامت اتوبان شهید باقری، نماد بسم ا... بوستان تمدن، نماد صلوات اتوبان امام علی (ع) شهید مدنی، کتیبه صلوات تقاطع خیابان کرمان و رسالت، نماد کعبه ابتدای خیابان شهید ثانی شرقی، نام حضرت زهرا(س) در اتوبان شهید باقری، تقاطع گلستان و شهید ثانی و اتوبان امام علی (ع)، المان حجمی خبرنگار شهید خیابان جانبازان شرقی، کتاب آفرینش و نماد دروازه تمدن میدان نبوت، نماد جانباز میدان هلال احمر و... انجام شده است.

/ انتهای پیام

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 26022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =