تغییرات بزرگ طرح تفصیلی در منطقه ۶ انجام شد

شهردار منطقه ۶ از انجام تغییرات اساسی طرح تفصیلی منطقه بصورت توده ای و نقطه ای در بیش از ۵۹۳۰ پارسل با کاربری های مسکونی، اداری، تجاری و با حفظ سرانه فضای سبز پس از تایید کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، مسعود رنجبریان گفت: با توجه به مشکلات عدیده سطح منطقه در خصوص عدم انطباق طرح تفصیلی با وضع موجود و عدم استقبال شهروندان برای صدور پروانه در بعضی از محلات، پایش طرح تفصیلی در دستور کار قرار گرفت و ماحصل این اقدام تغییر پهنه بیش  از ۵۹۳۰ پارسل در سطح منطقه بود.

 شهردار منطقه ۶ با تشریح جزئیات تغییرات صورت گرفته در طرح تفصیلی افزود: با پایش و سنجش بازخوردهای مثبت و منفی طرح تفصیلی به منظور شتاب دهی به ساخت و ساز شهری و نوسازی با یکی از شرکت های متخصص در این زمینه قراردادی منعقد کردیم که به صورت کامل به بررسی وضعیت منطقه در طرح پرداخت و در بازه زمانی ۶ ماه توانستیم پس از بررسی طرح اصلاحی در کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مربوطه و تایید کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران، پهنه M١١٦ را به پهنه های مختلط و مسکونی با حفظ سقف سکونت پذیری در منطقه تبدیل کنیم.

 رنجبریان در پاسخ به اینکه از چه زمانی این طرح قابلیت اجرا خواهد داشت، اظهار داشت: مراحل قانونی تغییر پهنه طی شده است و به محض ابلاغ رسمی، طرح تفصیلی اصلاحی لازم الاجرا است که در منطقه نیز سریعاً در فرایند اقدام قرار می گیرد و تغییر طرح تفصیلی نیز با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به سرعت انجام خواهد پذیرفت.

 این مقام مسئول با اشاره به آثار این تغییر در منطقه عنوان داشت: بالابردن رضایت شهروندان بابت افزایش سرانه پهنه مسکونی و قابلیت تخریب و نوسازی املاک آنها، روان‌سازی مسیر ساخت و ساز با کاربری های انتفاعی و خدماتی در کنار کاربری مسکونی از جمله دستاوردهای تغییر پهنه در منطقه مرکزی شهر تهران خواهد بود.

 وی در خصوص تغییر پهنه (M) به (S) در محور هایی که به واسطه فعالیت های تجاری در سنوات گذشته به راسته های تجاری مبدل شده اند خاطر نشان کرد : در اینگونه تغییرات نیز طی مطالعات میدانی و کارشناسی در تلاشیم تا از طریق تغییر پهنه، کاربری و نوع فعالیت این راسته ها را قانومند و در چارچوب طرح تفصیلی قرار دهیم.

انتهای پیام 
 

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 26052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =