جابه‌جایی رایگان شهروندان از حرم حضرت عبدالعظیم تا متروی شهرری/بازگشایی موقت نرده‌های خیابان فدائیان اسلام

شهردار منطقه ۲۰ گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم راهپیمائی اربعین دلدادگان حسینی به عنوان نماد همبستگی آیینی در این منطقه انجام شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه گفت: شهرداری منطقه ۲۰ همچون سال های گذشته میزبان خیل عظیمی از محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین و زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی فرهنگی و رفاهی تدارک دیده شده است.

ناظم رضوی با بیان اینکه امسال نیز مراسم اربعین از مسیر اصلی میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) انجام می شود، اظهار داشت: مسیر اصلی راهپیمائی از مسیرهای خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، خیابان شهید رجائی حدفاصل بزرگراه آزادگان تا خیابان فدائیان اسلام خیابان ورامین حدفاصل پل تقی آباد تا  میدان بسیج تعیین شده است.

او اظهار داشت:در همین راستا با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران  ۱۷۰ تیغه علم، کُتل و نمادهای عاشورایی نقاشی‌خط (کالیگرافی) با طراحی و نقاشی ویژه این ایام در ضلع شرقی حرم  حضرت عبدالعظیم (ع) جانمایی شد.

او با اشاره به اینکه توقف خودرو در مسیر خیابان فدائیان اسلام از ساعت ۲۳ روز قبل از مراسم ممنوع است، گفت:به منظور رفاه حال شهروندان، اطلاع رسانی در خصوص مسیرهای اتوبوسرانی، ایستگاه های مترو شهرری، مسیر راهپیمائی و پارکینگ های تعیین شده با استفاده از بنرهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری انجام می شود.

رضوی افزود: به منظور تسهیل در تردد راهپیمایان، سرویس رسانی اتوبوسرانی از پارکینگ فرمانداری به مقاصد سیزده آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد؛ از میدان بسیج مستضعفین ابتدای خیابان ورامین به مقاصد دولت آباد، شوش، خراسان و خاوران و از ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مقاصد باقرشهر  و کهریزک انجام می شود.

شهردار منطقه اضافه کرد: سرویس رسانی خط یک مترو به صورت فوق العاده با سرفاصله زمانی ۴ تا ۵ دقیقه و سرویس رسانی رایگان تاکسی های ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت متروی شهرری انجام می شود.

او با اشاره به اینکه تخلیه کامل پارکینگ های ضلع شرق و جنوب حرم به منظور تجمع راهپیمایان انجام می شود گفت: به منظور تسهیل تردد شهروندان مسیر اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در ۱۰ مقطع با هماهنگی پلیس راهور مسدود می شود.

ناظم رضوی با  اشاره به اجرای خط کشی محوری خیابان فدائیان اسلام حدفاصل پل آزادگان تا خیابان سرگرد محمدی و حدفاصل سه راه ورامین تا میدان اصلی شهرری؛ اظهار داشت: بازگشائی موقت نرده های ترافیکی رفیوژ میانی خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بزرگراه شهید کریمی در روز اربعین به منظور تسهیل تردد راهپیمایان انجام خواهد شد.

او به زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمائی با نصب پرچم های سیاه و طرح های فرهنگی اشاره کرد و گفت: بازپیرایی فضاهای سبز، رفع موانع فیزیکی، مرمت و لایروبی انهار، بهسازی روکش آسفالت، اجرای مواد پوشاننده، شستشو و لایروبی انهار، شستشوی مخازن زباله و المان های شهری، پاکسازی برچسب های تبلیغاتی، شستشو و نظافت معابر و کرکره تجاری، پل های عابر پیاده و طعمه گذاری و لکه گیری آسفالت در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال انجام است.

شهردار منطقه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت تمامی ارگان ها و خدمات رسانی به راهپیمایان انجام می شود ادامه داد: در راستای خدمات رسانی به عزاداران حسینی، ضمن پهنه بندی هر یک از نواحی این منطقه، اکیپ های شهربان و معبربان، ماشین آلات خدمات شهری، جایگاه استراحت زائران، سرویس های بهداشتی پرتابل و دستگاه های مه پاش در مسیر راهپیمائی مستقر می شوند.

او با اشاره به اجرای تبلیغات محیطی و فضاسازی مسیر پیاده روی اظهار داشت: غرفه های پذیرائی و خدمات رسانی از جمله امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب، تشکل های مردم نهاد، مادر و کودک و … برای ارائه خدمات به شهروندان در مسیر راهپیمائی مستقر می شوند.

ناظم رضوی به مشارکت و همکاری شهروندان و هیئت داران در برپایی باشکوه پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: با رویکرد بهره گیری از پتانسیل هیئت های مذهبی و تشکل های مردمی و تعامل با سازمان ها و نهادها، تدارکات لازم برای میزبانی از راهپیمایان در پیاده روی عظیم اربعین حسینی فراهم شده است.

شهردار منطقه با اشاره به برپایی چند استیج برای مدیحه سرایی، اجرای شعرای آئینی و گروه های سرود مذهبی، قرائت زیارت اربعین، همخوانی و دمام زنی در طول مسیر راهپیمائی گفت: همزمان با اذان ظهر و عصر، اقامه نماز جماعت در چندین نقطه از مسیر مرتبه انجام خواهد شد.

گفتنی است در راستای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی مناطق ۳-۴-۶-۸-۹-۱۱-۱۵-۱۸ و ۱۹ به عنوان معین منطقه ۲۰ برای پاکسازی و نظافت مسیر پیاده روی با این منطقه همکاری می کنند.

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 26111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =