۱۷۵ مورد لایروبی و رسوب‌برداری در تهران شناسایی و انجام شد

در راستای تدابیر علیرضا زاکانی، شهردار تهران مبنی بر لزوم آمادگی کامل شهرداری‌های مناطق در همه ایام سال به ویژه در مواقع بارندگی و با توجه به ابلاغیه اجرای طرح ویژه لایروبی و رسوب‌برداری از سوی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، همکاران سازمان بازرسی عملکرد شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه را در اجرای این طرح مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شهر، رضا صفی‌خانی معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی در توضیح طرح لایروبی و رسوب‌برداری مجاری شهری، گفت: طرح مذکور با هدف پاکسازی، لایروبی و رسوب‌برداری تمامی سازه‌ها و مجاری موجود در سطح شهر تهران، کنترل تمامی تجهیزات شبکه (برقی و مکانیکی سازه، شفت‌ها و منهول، ایمنی شبکه و...)، کنترل سامانه‌های زهکشی (اطمینان از جریان آب در سازه )، رفع نواقص شبکه‌های زباله‌گیر و رسوب‌گیر و جلوگیری از انتقال و هدایت زباله و رسوبات به مجاری اصلی شبکه جمع‌آوری آب های سطحی انجام شد.

وی افزود: در این طرح پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط نمایندگان سازمان بازرسی، اداره کل امور خدمات شهری و مناطق، ۱۷۵ مورد از مجاری شهری که نیاز به لایروبی و رسوب‌برداری داشتند شناسایی و دستورات لازم برای رفع موارد مشاهده شده و ارائه مستندات با قید فوریت صادر شد.

صفی خانی با اشاره به لزوم استمرار لایروبی مسیل‌ها، حوضچه‌ها، انهار و جوی‌ها به ویژه در فصول بارندگی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و یا ایجاد بحران‌هایی همچون حادثه سیل کن، خاطرنشان کرد: برخی از معضلات عمرانی نظیر اتصال نامناسب، کف شکستگی، شیب نامناسب و ... نیز باعث تشدید گرفتگی مجاری شهری شده است که نیاز به مرمت و بازسازی فوری داشته و با پیگیری‌های بعمل آمده رسیدگی به این موارد هم در دستور کار مناطق قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 26137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =