جمع‌آوری حدود ۴ هزار معتاد متجاهر و بی‌خانمان در منطقه۴

شهردار منطقه ۴ از جمع آوری حدود ۴۰۰۰ معتاد متجاهر و بی خانمان از  نقاط آسیب خیز منطقه در ماه های اخیر خبر داد و گفت: این اتفاق به دنبال برگزاری جلسات قرارگاه اجتماعی و با تلاش های شبانه روزی همکاران و با مشارکت دستگاه های مرتبط محقق شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، محمدرضا پوریافر با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این منطقه برای کاهش آسیب‌ها وجمع آوری معتادان متجاهر از نقاط آسیب خیز مثبت بوده است ،گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر وکارتن خوابها در منطقه ۴،  حدود ۴۰۰۰  معتاد و بی خانمان شناسایی و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

او افزود: در این مدت شناسایی و جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ معتاد  متجاهر،  دستگیری ۸۰ نفر از اماکن قرمز و  جمع آوری بیش از ۶۰۰ کارتن خواب و ۹۲ معتاد متجاهر زن صورت گرفت.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری تنها خدماتی نبوده و بخش زیادی از وظایف شهرداری مربوط به حوزه اجتماعی است، گفت: یکی از رسالت های مدیریت شهری ایجاد  امنیت و آرامش شهروندان است که با اجرای طرح های اجتماعی و با همکاری دستگاه های مرتبط آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

پوریافر دیگر اقدامات اجرا شده در منطقه ۴  را ساماندهی بوستان های جنگلی از معتادان متجاهر، پلمپ واحد های ضایعاتی ، کمپ‌های غیرمجاز و پلاک های قرمز ، استقرار کانکس پلیس در خیابان هنگام ، نصب دیوارهای بتنی حائل به طول۶۵۰متر بین بزرگراه شهیدزین الدین وجنگل لویزان برای جلوگیری ازتجمع معتادین درجنگل ، جانمایی و نصب کانکس DIC کاهش آسیب های اجتماعی در نواحی آسیب خیز ۶و ۷، جانمایی و نصب برج های نوری در جنگل لویزان وجمع آوری مستمر معتادین توسط پلیس مبارزه با موادمخدر وکلانتری ها عنوان کرد.

شهردار منطقه ۴ در پایان از آماده سازی و تجهیز دو مرکز نگهداری افراد آسیب دیده در محدوده منطقه خبر داد و گفت: به زودی مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر اعصاب و روان  به نام یاور شهر ۸ و مرکز نگهداری جاجرود  با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر معتاد متجاهر به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام 

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 26173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =