توزیع نذورات مردمی در ۱۴ نقطه از مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ۱۴ نقطه از مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین نذورات مردمی را توزیع خواهد کرد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر،  سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، دبیر ستاد «لشکر حسین (ع)» و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از سه میلیون نفر در راهپیمایی اربعین امسال شرکت کنند و همه پذیرایی‌ها توسط موکب‌های مردمی صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل با مجموعه‌های حسینیه، مسجد و گروه‌های جهادی صحبت کردیم و ۱۴ پایگاه تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند نذورات خود را در قالب کیک، لقمه و... در روزهای جمعه ۲۵ و شنبه ۲۶ شهریور به یکی از موکب‌های مشخص شده تحویل دهند. این نذورات در روز راهپیمایی در ۱۴ نقطه در بین زائران توزیع می‌شود.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور ادامه داد: همچنین، شماره ۱۸۳۷ را برای افرادی اعلام کردیم که تمایل دارند در بخش نذورات و طبخ آن شرکت کنند. افراد با تماس به شماره ۱۸۳۷ براساس نیاز موکب، مسافت مسیر و درخواست خود آدرس موکب را دریافت می‌کنند تا بتوانند در روز راهپیمایی اربعین در طبخ و پخش نذری مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد «لشکر حسین (ع)» با بیان اینکه در بعضی از مناطق و موقعیت‌های مسیر شاهد تراکم جمعیت هستیم، توضیح داد: به همین دلیل باید تعداد نذورات هم بیشتر باشد. از طرفی، مردم امسال بیش از ۱۰۰۰ موکب در مسیر تدارک دیده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که پیاده‌روی اربعین از صبح زود و از میدان امام حسین(ع) شروع می‌شود، لازم است موکب‌هایی که به میدان امام حسین(ع) نزدیکتر اند جنس پذیرایی‌شان به گونه‌ای باشد که به وعده صبحانه نزدیک‌تر باشد. هرچه به ظهر و بعدازظهر نزدیک می‌شویم، غذاهای گرم توزیع شود تا مردم به عنوان ناهار مصرف کنند.

پویش «نذر اربعین» با هدف رساندن نذورات به جاماندگان و عزاداران حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه nazr.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با سامانه تلفنی ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 26215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =