بهره‌برداری از دومین مخزن ذخیره آب منطقه ۸ در نیمه دوم سال جاری

دومین مخزن ذخیره آب بتنی در منطقه هشت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد با هدف آبیاری فضای سبز و معابر پایینی بزرگراه شهید سلیمانی نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هشت، فاطمه تنهایی، شهردار منطقه از احداث یک مخزن جدید ذخیره آب در شرق تهران خبر داد و گفت: هدف از احداث این مخزن آبیاری فضای سبز و معابر پایین بزرگراه شهید سلیمانی است.

تنهایی حجم این مخزن را یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: ابعاد این مخزن ۱۵ در ۲۰ متر با۶ متر ارتفاع است که می تواند بخش زیادی از نیاز مطقه را تامین کند.

او از آغاز مراحل گودبرداری جانمایی این مخزن خبر داد و افزود: این مخزن از نوع  دفنی است و با بتن مسلح دورتادور آن پوشانده شده است. علاوه بر این مخزن، مخزن بتنی پلی اتیلین دیگری نیز سر مسیل باختر وجود دارد که مراحل پایانی را می گذراند.

او مخزن جدید ذخیره آب را بزرگترین مخزن شرق تهران دانست و گفت: با راه اندازی این مخزن روش های سنتی آبیاری فضای سبز برچیده می شود و نهرها به کانیو تبدیل می شوند و بخش مهمی از مشکلات آلودگی زیست محیطی و بصری در منطقه برطرف می شود.

تنهایی زمان بهره برداری از این مخزن را نیمه دوم سال جاری دانست و گفت: اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 26223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =