برپایی بیش از ۷ موکب مردمی و پردیس فرهنگی/ پاکسازی خیابان هفده شهریور در اولویت کاری عوامل اجرایی قرار دارد

سالاری‌پور از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در خیابان هفده شهریور با برپایی بیش از ۷ موکب مردمی و پردیس فرهنگی خبر داد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره اقدامات و برنامه های این منطقه برای پیاده روی جاماندگان اربعین اظهار کرد: دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از توفیق حضور در کربلای معلی جا مانده‌اند، صبح روز شنبه ۲۶ شهریور پیاده روی جاماندگان را برگزار می کنند که مسیر شرقی منطقه واقع در خیابان هفده شهریور یکی از بخش‌های مسیر پیاده روی را تشکیل می دهد. 

وی با اشاره به برپایی پردیس فرهنگی و اجتماعی و موکب های مردمی در مسیر پیاده روی اربعین افزود: این مرکب ها با عناوینی چون باکین الحسین(ع)، محبان الرضا(ع)، حسنیون(ع)، مشفقین مهر گستر، شهدای مسجد آل محمد(ص)، حضرت ام البنین(ع) و پردیس بزرگ شهید ابراهیم هادی از صبح تا عصر پذیرایی از زائران را در قالب صبحانه، ناهار، عصرانه و میان‌وعده در این مراسم پیش بینی کرده‌اند.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه همچنین پردیس های فرهنگی طوری برنامه ریزی شده که بتوانند اثرگذار و جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان باشند، افزود: اقدامات فرهنگی متنوعی نیز در مسیر پیاده‌روی در نظر گرفته شده و از مشاوره‌های فرهنگی و سلامت محور تا ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره مذهبی و اجرای مسابقات نقاشی، کاردستی با موضوع اربعین، سرود، تئاتر، اوریگامی و خلاقیت کودکان، سینما اربعین، خودرونویسی و پخت نان و مشاوره خانواده ارائه می شود.

به گفته سالاری پور خدمات دهی در حوزه های خدمات شهری با استقرار غرفه ها و نیروهای خدمت رسان نیز از ۷ صبح تا ساعت ۱۹ و حتی پس از برگزاری مراسم به گونه برنامه ریزی شده است که شرایط مطلوب و محیط پاکیزه برای پیاده روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی(ع) مهیا شود و مردم بتوانند در ساعت‌های مختلف و بازه زمانی گوناگون در این پیاده روی شرکت کنند.

وی در پایان گفت: پاکسازی کامل معابر کانال های سرتاسر خیابان ۱۷ شهریور از زباله های شهری و رفع معضلات بهداشتی در مسیر پیاده روی در اولویت کاری عوامل اجرایی خدمات شهری است.

انتهای پیام/

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 26256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =