یادواره سلیم موذن‌زاده اردبیلی در چهل و یکمین برنامه آئین آواز برگزار می‌شود

چهل و یکمین برنامه آئین آواز (نشست تخصصی آواز در موسیقی دستگاهی ایران) روز سه شنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، چهل و یکمین برنامه آئین آواز ( نشست تخصصی آواز در موسیقی دستگاهی ایران) با حضور شاگردان پیشکسوت و فرزندان استاد سلیم موذن زاده اردبیلی همچون استادان  داود علیزاده، جعفر ایمان نژاد، سعید موذن زاده و جعفر موذن زاده اجرا خواهد شد.

سخنرانان این نشست استادان ودود موذن( به صورت تصویری) و سید عباس سجادی هستند.

اجراهای این نشست در چهار بخش مجزا با اجرای هنرمندان ارجمند، مسعود میرزاحیدر( آواز) و سعید میرزا حسینی( نی)// صادق شیخ زاده (آواز) و پیام شریف نژاد(تار)// متین رضوانی پور( آواز) ومسعود ایزدی ( نی)/ محمد رضا موسوی ( آواز)و مهدی تیموری(نی و دودوک)خواهد بود.

فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه واقع است. حضور در این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است.

میرسلیم مؤذن‌زاده اردبیلی (۱۵ مهر ۱۳۱۵ – ۲ آذر ۱۳۹۵) یکی از مداحان مشهور ایرانی به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی بود که در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در محله تازه‌شهر اردبیل زاده شد. وی که بیش‌تر نوحه‌هایی را به زبان ترکی آذربایجانی خوانده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. پدرش میرعبدالکریم مؤذن اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش میررحیم مؤذن‌زاده اردبیلی نیز از مؤذنان اسلامی بود.وی در سال‌های جوانی و میان‌سالی در ایام دهه محرم بیشتر در مساجد و حسینیه‌های شهرهای اردبیل، گِرمی(مغان)، تبریز و در دهه‌های آخر عمر، در مساجد تهران به مداحی و نوحه خوانی پرداخته بود. وی در هشتاد سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

انتهای پیام 

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 26448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =