اعزام ۳۵ اکیپ اجرایی برای روان‌سازی و ایمن‌سازی تردد در طرح استقبال از مهر

شهردار منطقه ۱۰ تهران از اقدامات همه‌جانبه این منطقه در حوزه‌های عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فرهنگی برای افزایش شور و نشاط و رفاه حال شهروندان در فصل بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «رضا شرفی» با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری برای استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس گفت: شهرداری منطقه ۱۰ به مناسبت بازگشایی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش، پلیس راهور و تمامی دستگاه‌های موثر، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های عمرانی، حمایتی، خدماتی و ترافیکی مرتبط آیین‌های مربوط به استقبال از مهر را پیش‌بینی و اجرا کرده است تا دانش‌آموزان در یک فضای پرنشاط و همراه با آرامش به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.

وی ایمن‌سازی معابر منتهی به مدارس را یکی از مهمترین برنامه‌های در دستورکار منطقه برشمرد و اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری پلیس راهور، ۳۵ نقطه دارای گره ترافیکی را شناسایی کرده و با اعزام اکیپ‌های اجرایی شش نفره از سوی تمامی ارکان منطقه، وظیفه دارند با اجرای طرح‌های ترافیکی مقابل مدارسی که نیاز به ساماندهی دارند، اقدام به ایمن‌سازی، آرام‌سازی و روان‌سازی عبور و مرور کنند.

شهردار منطقه تعویض، مرمت، جمع‌آوری و نصب تابلوها و تجهیزات ترافیکی و همچنین مرمت ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی را یادآور شد و تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح استقبال از مهر در نیمه شهریور تاکنون اقدام به خط‌کشی محوری به میزان ۵۴۹۰ مترطول، خط‌کشی گذر عابرپیاده به میزان ۱۳۲۴ مترطول و ۳۷ نوشتار یا کف‌نویسی در معابر شده است.

شرفی، از برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بازگشایی مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی، ایمنی عبور و مرور عابران پیاده و آموزش استفاده از سرویس مدارس ویژه دانش‌آموزان بخشی از دوره‌های آموزشی در این طرح بوده است.

وی از بازپیرایی و بهسازی نمای بصری مدارس خبر داد و ابراز داشت: با توجه به لزوم زیباسازی جداره‌های مدارس و اهمیت تربیت و آموزش دانش‌آموزان در محیطی شاداب و با نشاط، ضمن بازپیرایی فضای سبز اطراف مدارس به میزان ۳۰ هزار مترمربع، ۳۸۰۰ هزار مترمربع از جداره‌های بیرونی مدارس سطح شستشو یا با طرح و نقش‌های متناسب با مدرسه نقاشی و رنگ‌آمیزی شدند.

شهردار منطقه با بیان اینکه ۱۸۰ عدد مخزن و تجهیزات ویژه پسماند تهیه و در میان مدارس سطح منطقه توزیع شده است، عنوان کرد: معابر منتهی به مدارس در این مدت به میزان ۱۲۰ هزار مترمربع مورد شستشو و نظافت قرار گرفته‌اند. جداول منتهی به مدارس هم به میزان ۶۰ هزار مترمربع شستشو و رنگ‌آمیزی شده‌اند. همچنین ۱۹۲ هزار مترطول از انهار، ۱۳ هزار و ۵۷۳ مترطول کانال‌های شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۳۶۰ مترمربع حوضچه‌های رسوبگیر مورد لایروبی قرار گرفته‌اند.

شرفی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده یادآور شد: در این مدت، ۱۳۳۵ مترمربع از معابر و پیاده‌روهای منتهی به مدارس مرمت و مناسب‌سازی شده‌اند. ۱۶۴۰ مترطول از انهار و جداول نیز در این مدت مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند. ۴۰۲۰ مترمربع از معابر سطح منطقه هم با استفاده از ۵۴۲ تن آسفالت، لکه‌گیری شدند.

وی با اشاره به طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس منطقه بیان کرد: در راستای همکاری‌های میان شهرداری و اداره آموزش و پرورش منطقه، مدیریت اقداماتی را در راستای تجهیز کتابخانه‌ها و نمازخانه‌های تعدادی از مدارس سطح انجام داده است.

شهردار منطقه همچنین از توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در بین کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار این منطقه در آستانه فرارسیدن سال جدید تحصیلی خبر داد و گف: با همکاری و مساعدت خیرین، حدود ۵۰۰ بسته لوازم التحریر تهیه شده است.

انتهای پیام 

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 26510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =