هشدار مدیریت بحران جهت وقوع باد شدید و رگبار در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بروز دو سامانه جوی در استان تهران نسبت به وقوع باد شدید و رگبار باران در ارتفاعات شمال شرقی هشدار داد.

به گزارش شهر و به نقل از استانداری تهران، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بروز دو سامانه جوی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی سامانه اول وزش باد شدید و گرد و خاک است که از فردا پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا عصر جمعه یکم مهرماه پایان خواهد یافت.

یزدی مهر در خصوص وزش باد شدید و گرد و خاک به مردم هشدار داد و گفت: با توجه به منطقه اثر این پدیده جوی که مناطق جنوبی و غرب استان تهران است از مردم شهریار، ملارد، قدس، اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت و ری می‌خواهیم نسبت به ایمنی سازه‌ها و استحکام بناهای نیمه کاره اهتمام ویژه داشته باشند چرا که در زمان بروز باد شدید احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات وجود دارد.

وی با اشاره به سامانه دوم پیش بینی شده توسط سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های رگباری به ویژه در ساعات عصر امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه و اوایل شب فردا پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه افزود: منطقه اثر این سامانه شمال و ارتفاعات شمال شرقی خواهد بود و از مردم این مناطق می‌خواهیم احتیاط لازم را در تردد از جاده‌های کوهستانی داشته باشند و از صعود به ارتفاعات بپرهیزند، همچنین اکیداً از اتراق در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره کل طی شهریور ماه عنوان کرد: بیش از یکصد اقدام مؤثر در این اداره کل طی این ماه انجام شده و ۳۰۰ مکاتبه با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

یزدی مهر با بیان اینکه تمام اقدامات گروه خدمات و امداد و نجات طی برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته انجام شده است گفت: از همه دستگاه‌های خدمات رسان و اعضای ستاد برای تلاش شبانه روزی و بدون وقفه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: 26540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =