آماده باش صددرصدی پلیس با شروع سال تحصیلی جدید

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از آماده باش صددرصدی نیروهای پلیس با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد رزاقی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس شاهد افزایش ترافیک بودیم که از ابتدای صبح این مساله مشهود بود؛ ورودی های سطح شهر تهران خصوصا بزرگراه شهید حکیم، همت و بزرگراه شهید فهمیده افزایش بار ترافیک قابل مشاهده ای را داشت. همچنین بزرگراه شهید زین الدین و بابایی، نواب و امام علی نسبت به روزهای عادی وضعیت ترافیکی سنگین تری را داشتند؛ بخش عمده این سنگینی ترافیکی پیرامون مراکز آموزشی شمال به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی از ورودی خیابان توحیدی به دلیل مراکز آموزشی بیشتری است که در این محدوده وجود دارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اینکه به دلیل کرونا، دو سال بازگشایی مدارس به صورت حضوری وجود نداشت، اما اکنون با بازگشایی مدارس، سفرها در ابتدای مهرماه به مقاصد آموزشی با ۳۰ درصد افزایش روبه رو بوده است. منتهی این هفته با توجه به دو روز تعطیلی، افزایش ترافیک کمتر است اما از هفته های بعد این تاثیرگذاری در معابر بیشتر است و پلیس راهور نیز با استقرار در مقابل مراکز آموزشی و مدارس و گشت زنی در معابر شهر تهران با هدف روان سازی ترافیکی حضور دارد و به روان سازی و رفع سد معابر کمک می کند.

رزاقی یادآور شد: با توجه به برآوردهایی که انجام شده طرح شناور بودن ساعت شروع کار ادارات به صورت یک ماه انجام می شود تا اثربخشی خود را نشان دهد؛ باید صبر کنیم تا ماه اول اثربخشی آن را ببینیم و آبان ماه  تصمیم نهایی گرفته شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با سرویس مدارس به رانندگان رعایت قوانین را توصیه می کنم، چرا که سرنشینان این خودروها دانش آموزان هستند و باید نگاه ویژه ای به جابه جایی این افراد در سطح شهر داشته باشند. به سایر رانندگان نیز تاکید می کنم که نسبت به رعایت حال دانش آموزانی که به صورت پیاده در عرض معابر تردد می کنند، توجه ویژه داشته باشند. همچنین پلیس نسبت به سوار کردن اضافه سرنشین در سرویس مدارس برخورد لازم را انجام می دهد.

به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، مساله آخر نیز در رابطه با تردد کامیون ها در ساعات صبح است و باید قبل از این ساعت مراجعه کنند و در صورت مشاهده این خودروها به صورت ساعتی تا ۹ صبح متوقف می شوند و حتما اعمال قانون می شوند.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 26573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =