توسعه پایدار منطقه ۱۹ با ریل‌گذاری صحیح سرمایه‌گذاری

نخستین جلسه سرمایه گذاری با حضور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹، معاون مالی و اقتصاد شهری، مدیران شهری و سرمایه گذاران منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی سرپرست شهرداری منطقه گفت: ما بیمه نامه خون شهیدان هستیم و امیدواریم با احترام  به این بیمه نامه، رهروان خوبی برای شهدا باشیم.
او هدف از برگزاری  جلسه هم اندیشی را دست یابی به ادبیات مشترک در چهارچوب منافع شهر، شهرداری و سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: شهر یک موجود زنده است و ما باید تلاش کنیم با ریل گذاری صحیح در تصمیم گیری در افزایش کیفیت زندگی شهر نقش موثر و کار آمدی داشته باشیم.
سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه اعتماد بزرگترین سرمایه مدیریتی است خاطر نشان کرد: تقویت اعتماد اجتماعی بستر ساز گسترش مشارکت مردمی است که برای رسیدن به این مهم باید شرایط برای تعامل و ارتباط دوسویه مدیریت شهری و سرمایه گذار، به گونه ای فراهم شود که منافع عموم مردم در سرمایه گذاری ها در اولویت قرار گیرد.
سپس او خواستار تعامل سازنده بین سرمایه گذاران و مدیریت شهری درخصوص بهره مندی حداکثری از پتانسیل های موجود در این منطقه شد وگفت: با توجه به اینکه منطقه ۱۹ یکی از مناطق با ظرفیت شهر تهران و دروازه ورودی شهر تهران از چندین استان کشور در امتداد شهر فرودگاهی است با نگاه ویژه و هوشمندانه می توان از این فرصت برای تأمین چشم اندازهای شهر تهران  بهره برد.
به گفته این مسئول این منطقه به عنوان پشتیبانی برای ساماندهی مشاغل شهر، حمایت از اقتصاد شهر و کالاهای حمایتی، ظرفیت تجاری سازی را دارد و از گذشته تا کنون نیز رشد اقتصادی خوب و ارزشمندی بویژه در بافت تجاری کسب کرده است.
این منطقه با دارا بودن زمین های باز و لکه های مناسب، قابلیت سرمایه گذاری و توسعه شهری را در خود جای داده است که یکی از این فرصت ها در حال حاضر تأمین مسکن استطاعت پذیر و انبوه سازی در راستای نهضت مسکن سازی و اهداف قرارگاه مسکن شهرداری تهران است.
نگاه هوشمندانه و کلان در تعریف بسته های مشارکتی، برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، ساماندهی اقتصاد شهری، توسعه حمل و نقل محور شهر با رویکرد TOD و انجام طرح های ماندگار سرمایه گذاری برای شکل دهی به این منطقه از دیگر سخنان فرهادی در این نشست بود.
براساس این گزارش در این نشست سرمایه گذاران نقطه نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود را درخصوص طرح های اجرایی در منطقه ۱۹ به عنوان دروازه ورودی پایتخت بیان کردند.

انتهای پیام

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 26577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =