تقسیم‌بندی مراکز ورزشی تهران در ۴ سطح/ تهیه الگوی نحوه بهره‌برداری از اماکن ورزشی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تدوین الگوی بهره برداری اماکن ورزشی شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر، نرگس معدنی‌پور با اشاره به ضرورت‌ ارائه لایحه از سوی شهرداری تهران درباره نحوه بهره برداری مجموعه‌های ورزشی بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، مجموعه‌های ورزشی است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های گذشته بسیاری از مجموعه‌های ورزشی تعطیل و به روزرسانی نشدند و همین موضوع باعث گردید تا درصد بالایی از ظرفیت‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر از دسترس مردم خارج شوند و مدیریت شهری نتواند خدمات مناسبی را در این حوزه به مردم ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در یک مقطعی بنا بر صلاحدید، مجموعه‌های ورزشی از مناطق گرفته شد و به سازمان ورزش شهرداری تهران تحویل شدند. دلیل این تصمیم این بود که شاید اگر مدیریت متمرکز بر مدیریت و بروزرسانی مجموعه ها وجود داشته باشد اقدامی یکپارچه، موثر و مقرون به صرفه صورت گیرد که تاحدودی در تحقق برخی از اهداف، نتایج خوبی حاصل گردید ولی نیازها و بروزرسانی ها کامل مرتفع نشد، چرا که سازمان ورزش امکان صرف بودجه کافی در این زمینه را ندارد.

معدنی پور با بیان اینکه تعدادی از مراکز ورزشی یا تعطیل شده‌اند و یا نیمه تعطیل و غیر فعال هستند، گفت: مشکلات عدیده‌ای در این خصوص وجود دارد به همین منظور از شهرداری تهران خواستیم تا لایحه نحوه بهره برداری مجموعه‌های ورزشی را به شورای شهر ارائه کند.

وی تاکید کرد: مراکز ورزشی باید به سطوح فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای، ناحیه‌ای و محله‌ای تقسیم بندی شوند. هم اکنون سازمان ورزش و معاونت اجتماعی در حال تدوین و استخراج الگوی بهره برداری در سطوح مختلف است.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 26626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =