بهسازی ۱۷ هزار متر از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: بیش از ۳۰۰۰ متر مربع پیاده روسازی و ۱۰۰۰ متر طول عملیات جمع آوری آبهای سطحی دریک ماه انجام شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به بیش از ۱۶۰۰۰مترطول نهرسازی در سال گذشته از تداوم اجرای این طرح در سال جاری با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی خبر داد.

وی گفت: با توجه به فرسودگی وخطرساز بودن نهر خیابان جانبازان حدفاصل دردشت تا باقری و ایجاد مشکلات زیست محیطی، عملیات جمع آوری آبهای سطحی از ماه پیش آغاز و در ماه جاری بیش از ۱۰۰۰ متر ‌طول در خیابان جانبازان و کوچه های منشعب آن و خیابان فراهانی، سبزعلی و کوچه چهارم در دست اجراست.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: عملیات بازسازی و مرمت شبکه های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در حد فاصل خیابان دردشت تا باقری با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی انجام شد و تصریح کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های شهرداری جهت توسعه و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، احداث و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی آب های سطحی است.

تنهایی طراحی مناسب شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را یکی از راه‌های رفع اثرات نامطلوب آب‌گرفتگی معابر و کانالها دانست و افزود: اجرای این طرح سبب کاهش و رفع مشکلات زیست ‌محیطی و ترافیکی خواهد شد و با جمع آوری آب‌های سطحی امکان استفاده از آنها برای آبیاری فضای سبز شهری ممکن می‌شود.

تنهایی همچنین از اجرای بیش از ۳۰۰۰ متر مربع پیاده روسازی در خیابان جانبازان و نوار بساوایی نابینایان و مناسب سازی جهت تردد معلولین حد فاصل میدان سبلان تا فلکه اول تهرانپارس خبر داد و تصریح کرد: اجرا عملیات آسفالت ریزی مکانیزه نیز حدفاصل خیابان دردشت تا بزرگراه باقری و خیابان رودباری در دستور کار است.

گفتنی است؛ در حال حاضر احداث و بهسازی شبکه های هدایت آب های سطحی در خیابان های بخت آزاد فراهانی ، جانبازان کوچه چهارم و زینعلی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب در حال انجام است.

/انتهای پیام

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 26632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =