اعزام قطارهای فوق‌العاده به ایستگاه‌های مترو در ساعت‌های پیک ترافیک

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: قطارهای فوق‌العاده به ایستگاه‌ ها در ساعت‌های پیک ترافیک اعزام می‌شوند.

به گزارش شهر، حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درباره تمهیدات اجرا شده در مترو همزمان با بازگشایی مدارس مترو اظهار داشت: با افزایش مسافران مترو، برنامه ریزی حرکت قطارها با پایش دوره‌ای و مستمر آمار میزان مسافر ورودی در خطوط هفت گانه متروی تهران و حومه انجام می‌شود.

وی گفت: قصد داریم تا با استفاده از توان داخلی و مدیریت هزینه ها، بازسازی قطارها و زیرساخت‌های مترو را با جدیت دنبال کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا با بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش آمار مسافری، بهترین خدمات به مسافران ارائه شود.

عباسی نامی افزود: نظافت، رفع نواقص ایستگاه‌ها، باجه‌ها و دستگاه‌های فروش بلیت، نصب انواع پیام‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و بهسازی مسیر ورود و خروج ایستگاه‌ها از جمله اقداماتی است که در طرح استقبال از مهر انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین گفت: برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها، نیازمند ناوگان جدید هستیم و نمی‌توان درحال حاضر به صورت جدی سرفاصله حرکت قطارها را تغییر داد، اما تلاش می‌شود در ساعات پیک ترافیک و ازدحام، با اعزام قطارهای فوق العاده، تراکم مسافری، خطوط را کاهش دهیم.

عباسی نامی افزود: به منظور ایمن سازی حرکت قطارها امسال ۱۰ رام قطار از خطوط درون شهری و ۲ دستگاه لوکوموتیو از خط ۵ تاکنون نوسازی شده است و درتلاشیم کار بازسازی ۲ رام قطار دیگر نیز به زودی به اتمام برسد و به چرخ سرویس دهی بازگردد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو با شرایط سختی برای تأمین ناوگان و همچنین خرید قطعات، ثابت و متحرک روبرو است، گفت: سوزن‌های ایستگاه شهرری در خط یک با دانش فنی کارکنان عملیات متروی پایتخت نوسازی شد.

 نامی گفت: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، دانش آموزان و دانشجویان شهر تهران می‌توانند برای دریافت کارت مترو ثبت نام کنند و با استفاده از این کارت تا یک سال از تخفیف ۵۰درصدی بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

پایان پیام/

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 26635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =