همایش فاتحان تاریخ در منطقه۲ برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۲ گفت: این منطقه به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اجرای فعالیت های متفاوت، حماسه ها و ارزش های این دوران را به تصویر می کشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ، مهدی صالحی گفت: با توجه به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس و فرارسیدن چهل و دومین سالگرد این حماسه بی نظیر و لزوم پاسداشت این سرمایه عظیم، معاونت اجتماعی و فرهنگی و حوزه بسیج منطقه اقدامات ویژه ای را  همسو با عناوین روزها تدارک دیده است.
 وی ارج نهادن و زنده نگاه داشتن رشادت ها و ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس برای همگان به خصوص نسل جوان را از رویکردهای  مورد توجه در برنامه ها برشمرد و افزود: تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، تبیین وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار، نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و... بخشی ازمحور فعالیت ها در این هفته است.
صالحی به برگزاری یادمان فرهنگی و ورزشی در بوستان نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران ،تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعان  سلامت تحت عنوان همایش فاتحان تاریخ ، یادواره شهدای دانش آموز،عطرافشانی گلزار شهدای گمنام منطقه ، تورگردشگری بازدید از باغ موزه دفاع مقدس ویژه دانش آموزان  و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی ، ورزشی  از جمله برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
وی افزود: با توجه  به همزمانی هفته دفاع مقدس با رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) تلاش می شود تا در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت سیره ایشان در تبیین دفاع مقدس و مقاومت بهره گرفته شود و بر همین اساس برگزاری مراسم عزاداری و مدیحه سرایی پیش بینی شده است.
وی  در ادامه به برگزاری نشست گفتمانی و بصیرتی اشاره کرد و افزود: تبیین نقش مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت در ارتقای امنیت، عزت و اقتدار ملی، ، نگاه ویژه در تبیین و تشریح دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، تبیین دستاوردهای وحدت، ایثار و ولایت مداری رزمندگان، از جمله رویکردهای این نشست است.
شهردار منطقه ۲ در ادامه به برپایی نمایشگاه عکس  دفاع مقدس  در ساختمان منطقه اشاره کرد و گفت: فضاسازی محیطی با محتوای  دفاع مقدس ، تجلیل از آزادگان شاغل در منطقه و برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه ها  در این ایام است.

انتهای پیام

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 26638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =