آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد/ شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شد

مراسم تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور شهردار پایتخت و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که ظهر امروز -شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱- در محل ساختمان این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: می توانم شهادت دهم که آقای شفیعی در این یک سال دوره مسئولیت، برای شهر کم‌فروشی نکرد و تمام علم و دانش و تلاشش را برای شهر به کار گرفت و با همه وجودم از ایشان تشکر می کنم؛ تشکر دیگر از ایشان هم به این دلیل است که پذیرفت هم به عنوان مشاور شهردار و هم به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل در خدمت ایشان باشیم. 

وی با بیان اینکه از آقای بهرامی هم تشکر می کنم که قبول کرد که در این دوره در این کسوت در خدمتشان باشیم، افزود: در دوره جدید شرایط ویژه ای را باید دنبال کنیم؛ سال گذشته جنبه اشراف و انجام اقدامات زیرساختی داشت تا بتوانیم در مسیری قرار بگیریم که با مسئولیت پذیری که نسبت به مسائل تهران داریم گره از زندگی مردم باز کنیم لذا سال قبل در حوزه مالی و اقتصادی طبق آخرین برداشتی که صورت گرفت موفق شدیم که ۹۹ درصد از منابع را محقق کنیم. 
زاکانی با اشاره به اینکه هدفی که امسال در بودجه دیده شد، ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اولیه بود که سقف دوم آن ۶۰ هزار میلیارد تومان و البته آنچه ما در شهرداری دنبال کردیم ۸۳ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: در ۶ ماه اول از حد مورد انتظار شورای اسلامی شهر، در این مسأله عبور کردیم. 

شهردار تهران با بیان اینکه حوزه حمل و نقل به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پول لازم دارد تا به درجه ای از اعتبار و خدمت برسد، اضافه کرد:  به غیر از حوزه حمل و نقل، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف کردیم؛ در واقع باید درکنار بودجه، از طریق مولدسازی امکانات و مشارکت این مسیر را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه افق ما سال ۱۴۱۰ است و این سال را مبنای الگوسازی و نوسازی شهری بر محور حمل و نقل عمومی تعریف کردیم، عنوان کرد: برای نوسازی و بازسازی ناوگان باید یک برنامه جدی را طراحی کنیم و این اولین انتظاری است که وجود دارد؛ کارهای بسیار خوبی در یک سال گذشته از جمله در بحث ایمنی انجام شد و استمرار این کارها و در کنار آن سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی حمل و نقل امری قطعی و ضروری است. 

زاکانی تحول در ارائه خدمت در  موضوعاتی مانند لجستیک بار و مسافر و حمل و نقل ترکیبی و هوشمندسازی این حوزه را از دیگر نیازها برشمرد و افزود: توسعه شبکه حمل و نقل دیگر محور مهم اقدامات است تا بتوان افزایش ظرفیت ناوگان را در مسیر درست برای افزایش ظرفیت خدمت به کار گرفت.

شهردار تهران یادآور شد: همچنین در تکمیل خطوط ناقص و شروع خطوط جدید باید اهتمام لازم را به کار بگیریم و باید با خلاقیت، اعتبارات لازم برای توسعه مترو را تهیه و در واقع منابع آن را از خود شهر به دست بیاوریم. مطالعات این کار از گذشته شروع شده و باید به جد دنبال شود و ما را به یک فرصت جدید برساند. 

وی فعال کردن مجموعه ها را از دیگر محورها عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در بحث واگن سازی، ظرفیت زیادی وجود دارد اما به اقتضای آن ظرفیت ها، خروجی لازم اتفاق نیفتاد اما برای آینده باید جدیت به خرج دهیم و این موضوع را دنبال کنیم. همچنین در بحث نوسازی ناوگان مترو و تامین ۶۳۰ دستگاه واگن، به عبور از گردنه صندوق توسعه نیاز است. باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم. 

زاکانی با بیان اینکه سال گذشته مقدمه سازی خوبی انجام شده و امسال باید بر آن بنیان، کار جدی و اساسی را داشته باشیم، تاکید کرد: کار خوبی که ناظر به موتور و موتور سواری در شهر اتفاق افتاد نیاز به همت و پیگیری دارد. علاوه بر این بسیاری از حقوق شهر از جمله ۶۰ درصد سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی در کوچه پس کوچه های دولت گم‌ می شود که باید آنها را پیگیری کنیم. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه پایتخت برهم انباشتگی سنگین مشکلات دارد که  ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی مهمترین آنها است، گفت: در یک سال گذشته ۶۰ پروژه در قرارگاه حمل ونقل عمومی و پاک در داشبوردهای مختلف تنظیم شده که باید در جهت انجام آن بتوانیم کارویژه های جدی و اساسی را دنبال کنیم.

به گزارش شهر در ادامه این مراسم سید مجتبی شفیعی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را در مجموعه مدیریت شهری و شهرهای بزرگ از حساس‌ترین و پیچیده ترین حوزه ها برشمرد و اظهار کرد: از اعتماد شهردار تهران در طول این یک سال تشکر می کنم و برداشت خودم این است که پتانسیلی که در این سال‌ها در این حوزه به دست آوردم پتانسیل قابل اتکایی است و وظیفه دارم آن را در اختیار نظام و کشور قرار دهم. هر کجا باشم این خدمت را انجام می دهم.

وی ادامه داد: اقداماتی که انجام شد به مثابه فرزندی است که در حال تولد است و امیدواریم از شاکله ای که با مطالعه و طراحی برنامه ها ایجاد کردیم نگهداری ویژه ای انجام شود چرا که هنوز این طفل به مرحله تولد نرسیده و امیدواریم این برنامه ها با حضور آقای بهرامی پیگیری شود. با توجه به گستردگی برنامه های تخصصی، دایره مشورت های ایشان گسترده باشد تا از همه مباحث تخصصی استفاده شود. 

بر اساس این گزارش جلال بهرامی معاون جدید حمل و نقل و ترافیک نیز در این مراسم گفت: در این معاونت همچنان از نظرات آقای شفیعی استفاده می کنیم و این از بزرگی ایشان است که پذیرفت در این معاونت همچنان مشغول به کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای ایجاد همدلی می تواند در خروجی کار اثرگذار باشد، افزود: اعتقاد دارم در علومی که در دست داریم درگیر علت آن علم نشدیم و فقط درگیر معلول علوم شدیم در حالی که باید ابتدا سراغ علت ها برویم.

بهرامی با بیان اینکه در هر تصمیمی برای خدمت به مردم باید مشارکت بخش خصوصی دیده شود، اضافه کرد: باید تلاش کنیم مشارکت را جایگزین مزایده و مناقصه کنیم. باید اهلیت را در این حوزه در نظر بگیریم و کار را به دست اهل آن بسپاریم. 

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 26766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =