به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسن خوینی درخصوص پیگیری پیام های مردمی در سامانه ۱۳۷ گفت: ۷۶ درصد از این پیامها درخدمات شهری با موضوع آبگرفتگی، آبیاری، نگهداشت و احداث فضای سبز است.
این مسئول با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی شهروندان با شهرداری به صورت شبانهروزی است افزود: از ابتدای سال تا ششم مهر ماه ۱۶ هزارو ۹۴۰ پیام در این سامانه ثبت شده است که به ترتیب بیشترین آن مربوط به معاونت خدمات شهری و محیط زیست با ۱۲ هزارو ۸۵۳ پیام، معاونت فنی و عمرانی هزارو ۹۱۰، معاونت شهرسازی و معماری با هزارو ۵۴۷ پیام، معاونت حمل ونقل ترافیک با ۶۱۲ پیام و معاونت اجتماعی و فرهنگی ۱۸ پیام است.
او درباره مهمترین درخواستهای شهروندان در حوزه مختلف عنوان کرد: معمولاً با توجه به شرایط فصلی موضوع پیامها تغییر میکند، اما به صورت کلی بیشترین درخواست شهروندان اصلاح شیب آسفالت، آلودگی بصری نمای ملک مسکونی، آلودگی صوتی و محیطی اصناف، ایمن سازی تخریب مسکونی، ایمن سازی و محصور نمودن ساختمان متروکه مسکونی، جمع آوری زباله و ضایعات، حذف زوائد فیزیکی در کوچه، ساخت و ساز غیرمجاز مسکونی و طعمه گذاری موش است.
مدیر بازرسی منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: افزایش تعداد پیام هر محله بستگی به شرایط محیطی غالب دارد، در صورت وقوع مواردی مانند بارش برف و باران و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی تعداد درخواستها و پیامهای شهروندان نیز افزایش مییابد.
خوینی اظهار کرد: بعد از ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ و پردازش آن، پیام به منطقه، ناحیه، معاونت مربوطه ارجاع داده میشود که در مرحله بعد و پس از تأیید شهردار ناحیه، توسط همکاران سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی منطقه با شهروندان برای بررسی بیشتر تماس گرفته میشود و اقدامات همکاران اجرایی مورد صحتسنجی و بازخورد قرار میگیرد.
انتهای پیام
نظر شما