مشارکت ناشنوایان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی ویژه اقشار خاص

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: توجه به روح شهر و شهروندان یکی از اولویت های این دوره مدیریت شهری است و به همین دلیل در اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی برای اقشار معلول و ناشنوا از خود این افراد استفاده می شود.

حمید صاحب در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: شهرداری ها سابقا به مسائل کالبدی شهر توجه می کردند و از بحث شهروندان و روح شهر غفلت می شد، اما در مدیریت جدید شهری به این مساله مهم بیشتر توجه می شود و اولویت اصلی شهرداری است.

وی افزود: ما می دانیم حال دل شهروندان کم شنوا و ناشنوا خیلی خوب نیست. دلیلش هم این است که زیاد برای این قشر از شهروندان کاری انجام نداده ایم. لازم بود که این افراد مانند سایر معلولان توانمند می شدند تا بتوانند از خود مراقبت کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه این خود مراقبتی باید مورد توجه قرار می گرفت که در ادوار گذشته توجهی نشده، ادامه داد: در این دوره خود این افراد برنامه های اجتماعی و فرهنگی مربوط به خود را اجرا می کنند. به عنوان مثال همایش هفته جهانی ناشنوایان را خودشان برگزار کردند. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرداری برای اینکه شهر را مناسب برای حضور معلولان کند زیاد مناسب نیست، بیان کرد: همچنین  در بحث اجرایی نیز در شهر آنقدر معضلات داریم که اگر بخواهیم شهر را کاملا مناسب این افراد کنیم زمان می برد.

صاحب یادآور شد: آنچه که قانون در گام نخست خواسته این است که امکان حضور معلولان را در شهر ایجاد کنیم و این کار در کوتاه مدت شرایطی را فراهم کند که افراد دارای معلولیت نیز به حق و حقوق خود برسند.

وی با بیان اینکه مشارکت ناشنوایان و کم شنوایان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی از مهمترین برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است، تاکید کرد: مشارکت این قشر از شهروندان شهر تهران باعث می شود تا شهر تهران برای این افراد مهم شده و احساس تعلق به آن داشته باشند در این صورت است که می توانند مدیریت شهری را در مناسب سازی شهر یاری دهند.

انتهای پیام

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 26793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =