بیشترین پروژه‌های نیمه تمام گذشته مربوط به کدام معاونت‌های شهرداری می‌شود؟

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نود و چهارمین جلسه شورا مواردی از جمله اهمیت اتصال به درگاه ملی مجوزها، اغتشاشات اخیر و بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، تغییرات مدیریتی در شهرداری و تعیین تکلیف پیاده‌راه‌های شهر را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در نود و چهارمین جلسه شورا در خصوص اتصال دستگاه ها به درگاه ملی مجوزها گفت: ۱۷۰ دستگاه مشمول قانون ایجاد درگاه ملی صدور مجوزها هستند و تنها ۳۱ دستگاه تاکنون خدمات خود را ارائه کردند. شهرداری نیز مکلف بود خدمات خود را در این درگاه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری در مدت اخیر به این درگاه پیوسته است، خاطرنشان کرد: در تبصره ۱۵ بودجه شهرداری مکلف شد در عرض چهار ماه نسبت به هوشمندسازی اقدام کند که تاکنون دو ماه از این مهلت گذشته است. لذا درخواست ما این است که شهردار تهران دستور لازم را در این خصوص صادر کند.

جوانان کرد جنایات کومله را محکوم می‌کنند

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چند روز اخیر چند جا دل ما به درد آمد، یادآور شد: هیچ کس جنایات کومله را فراموش نمی کند و باید بدانند که جوانان کرد به هیچ عنوان کومله را نخواهند پذیرفت و دست پاسداران را می بوسند که پاسخ سریعی به اقدامات این گروه دادند.

وی همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود، نقش دشمنان را در این حوادث مطرح کرده و روشنگری لازم را انجام دادند. ما با هرگونه فتنه و اغتشاش مقابله می کنیم اما خواسته های به حق جوانان را می شنویم.

نجفی با بیان اینکه هر مصوبه ای که در شورا تصویب می شود لازم الاجراست، گفت: در برخی موارد مصوبات دوره های قبلی اجرا نمی شود. امیدواریم هرچه سریعتر مصوبات مغفول مانده گذشته اجرایی شود.

موفقیت شهرداری تهران در خدمات رسانی به مردم برای ما اهمیت دارد

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با تأکید بر اینکه امروز وضعیت کشور به گونه ای است که بیش از هرچیز به همدلی، همکاری و پاسخگویی مسئولان نیاز داریم، گفت: در چند روز گذشته و پایان دوره یکساله شهرداری شاهد تغییرات در حوزه معاونین بودیم. یکی از نکاتی که جمع اعضای شورا مطرح می کردند این بود که باید از بدنه درونی شهرداری در تصمیم گیری ها استفاده شود و برای موفقیت باید نگاه به ظرفیت نیروی انسانی غنی در داخل شهرداری در اولویت باشد.

وی ادامه داد: انتصاب معاون امور مناطق اتفاق خوبی بود که از بدنه شهرداری انجام شد و بازتاب خوبی را از سوی کارکنان شهرداری به دنبال داشت و امیدواریم این مسیر با موفقیت پیش برود.

اقراریان با بیان اینکه شهردار تهران یکی از دستاوردهای شهرداری را موفقیت معاونت مالی و اقتصادی عنوان می کردند، یادآور شد: اینکه شهردار انتخاب کند که از چه کسی در چه بخشی استفاده کند، حق اوست اما این ابهام وجود دارد که چرا با وجود موفقیت این معاونت، تغییر در این بخش صورت گرفت؟

وی همچنین تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است موفقیت شهرداری تهران در رسالت خدمت رسانی به مردم و رضایت شهروندان از خدمات است و فردیت برای ما اهمیت ندارد.

پروژه‌های نیمه تمام در معاونت عمرانی شهرداری تجمیع شود

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد پروژه های نیمه تمام مربوط به معاونت فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری است، گفت: پیشنهاد می کنیم که پروژه ها در معاونت عمرانی جمع بندی و بودجه این طرح ها در این معاونت اختصاص پیدا کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم به این پیشنهاد توجه و تلاش شود که گره از پروژه های نیمه تمام باز شود تا شاهد این میزان پروژه نیمه کار در معاونت های شهرداری نباشیم چرا که به سود شهرداری است.

پیاده‌راه‌های شهر تعیین تکلیف شوند

نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: باید پیاده راه ها به ویژه در کوچه های منتهی به مدارس ابتدایی تعیین تکلیف شوند و نیاز است که دسترسی پیاده در این محلات ایجاد شود.

انتهای پیام/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 26866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =