فینال نخستین مسابقات دوچرخه‌سواری تعادلی خردسالان

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از برگزاری فینال نخستین مسابقات دوچرخه‌سواری تعادلی خردسالان در تهران خبر داد و گفت: یکی از اهداف از برگزاری این مسابقات، آشنایی خانواده‌ها با دوچرخه تعادلی و ضرورت آن در یادگیری مهارت دوچرخه‌سواری کودکان است.

یعقوب آزاده‌دل در گفت‌وگو با شهر، ضمن تأکید بر برگزاری نخستین لیگ مسابقات دوچرخه سواری تعادلی خردسالان در ایران، بیان کرد: تأکید بر چرایی و چگونگی توسعه حمل و نقل پاک در مقابل وسایل نقلیه موتوری به ویژه در آموزش‌های مربوط به  کودکان از دیگر دستاوردهای آموزشی این برنامه است.

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به این موضوع که ٣٠ کودک بین ٣ تا ۵ سال از ۶ منطقه تهران پس از انجام آموزش‌ها و تمرینات لازم در شهرک‌های آموزش ترافیک به فینال مسابقات دوچرخه‌سواری راه یافته‌اند، اضافه کرد: دوچرخه‌های تعادلی مورد استفاده در این دوره از مسابقات، توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شناسایی و به منظور حمایت از تولید ملی و معرفی ابزار مناسب توسعه و ترویج حمل و نقل پاک، انتخاب و خریداری شد.

آزاده در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سازمان بابت حمایت از این کار، محصولات‌شان [۳۰ دستگاه دوچرخه] را از هفتمین جشنواره خریداری کرد و به شهرک‌های آموزش ترافیک تحویل داد. شهرک‌های آموزش ترافیک هم به کودکان چگونگی استفاده از دوچرخه تعادلی را آموزش دادند و فردا (۱۶مهر۱۴۰۱) هم فینال مسابقات برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ فینال این مسابقات آموزشی ترویجی در آستانه هفته ملی کودک روز جمعه ١۵ مهر ۱۴۰۱ با حضور مدیران و مسئولان شهری و خانوادهای تهرانی در محل شهرک‌ آموزش ترافیک منطقه ١۶ برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که این مسابقات با همکاری هیات دوچرخه سواری و همچنین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می‌شود.

 فینال نخستین مسابقات دوچرخه‌سواری تعادلی خردسالان

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 26929

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =