مرحوم موید خود را صرف ترویج ارزش‌های دینی کرد

مهرداد باقری در پی درگذشت زنده‌یاد سیدرضا موید خراسانی عنوان کرد: موید خود را مصروف ترویج ارزش‌های دینی کرد و در این مسیر نورانی، آثاری جاودان و جان‌بخش به یادگار نهاد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اظهار تاسف ازدرگذشت سیدالشعرا، گفت: زنده‌یاد سیدرضا موید خراسانی(رضوان‌الله علیه) شاعر خوش‌قریحه و حکمت‌آموز آیینی کشور و خادم با اخلاص فرهنگ رضوی بود.

وی ادامه داد: این شاعر پیشکسوت و توانمند، ذوق و قریحه و عواطف ارزشمند خود را عاشقانه معطوف و مصروف نشر و ترویج ارزش‌های دینی وانقلابی کرد و در این مسیر نورانی، آثاری جاودان و جان‌بخش به یادگار نهاد.از درگاه خداوند متعال، رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن ستایشگر بااخلاص اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) وشکیبایی و پاداش و اجر وافر معنوی برای خانواده و بازماندگان شریف مسألت می‌کنم.

باقری در پایان این ضایعه را به خانوادۀ معزز آن شاعر گرانقدر و شاگردان فرهیخته و جمیع علاقه‌مندان به شعر و ادب دینی و انقلابیتسلیت و تعزیت عرض کرد.

سیدرضا موید خراسانی متولد ۱۳۲۱ شاعر اهل ایران بود که در سال ۱۴۰۰ از سوی بنیاد بین‌المللی آستان رضا به‌عنوان خادم برگزیدهفرهنگ رضوی معرفی شده بود. وی عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بود. گستردگی اشعار با موضوعات شخصیت‌های مذهبی از ویژگی‌های شعری وی است.

انتهای پیام 

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 27066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =