جشنواره «ایران عزیز» در دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز به کار کرد

جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» امروز چهارشنبه ۲۰ مهرماه در دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» امروز چهارشنبه ۲۰ مهرماه در دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز به کار کرد. این جشنواره همزمان با هفته وحدت و به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار می‌شود. 

اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور خواهند داشت که با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی در سطح کشور، به نوعی همه استان‌های ایران در جشنواره «ایران عزیز» حاضر هستند و هر یک از روزهای جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص خواهد داشت.

بخش استیج جشنواره «ایران عزیز» از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، نمایش مستند کوتاه، برگزاری مسابقه برای حاضران، برنامه ویژه کودکان و... اشاره کرد. همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

در بخش میدانی نیز ۳۵۰ غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون در آن به نمایش در می‌آید و عرضه می‌شود و تلاش شده بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. این غرفه‌ها هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ فعال خواهند بود و در مقابل برخی از آنها گروه‌های موسیقی اقوام به اجرای برنامه می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام 

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 27165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =