جشنواره «ایران عزیز» در دومین روز میزبان آذری‌ها خواهد بود

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» را از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌کند که دومین روز این جشنواره به قومیت آذری اختصاص دارد

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران عزیز»؛ جشنواره وحدت اقوام ایرانی را با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی برگزار می‌کند. این جشنواره از ۲۰ تا ۲۹ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان است.

دومین روز اجرای این جشنواره در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه به قومیت آذری اختصاص دارد و نمایندگان این قوم به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، غذاها، آیین‌ها، صنایع دستی و موسیقی خود می‌پردازند. 

در این روز جشنواره «ایران عزیز» در بخش موسیقی اقوام میزبان گروه موسیقی فولکوریک خانه عاشیق‌های ایران و همچنین وحید اسداللهی است. اجرای برنامه ویژه کودکان توسط عمومهربان (مجتبی ظریفیان) و عمومهرداد و اجرای موسیقی پاپ توسط شهروز حبیبی از دیگر بخش‌های دومین روز جشنواره وحدت اقوام ایرانی است. معرفی کتاب، برگزاری مسابقه برای کودکان و بزرگسالان و اجرای گروه نمایش آذری دیگر برنامه‌های استیج جشنواره است. 

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام 

۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 27179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =