اولویت برگزاری نمایشگاه کتابِ سال ۱۴۰۲ در شهرآفتاب است/ انعقاد قرارداد خرید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس با بخش خصوصی

وزیر کشور از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای خرید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: به محض افزایش تولید داخل، حمایت‌های دولت از بخش خصوصی بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از «هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته»، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس و اینکه آیا می‌توان از ظرفیت بخش‌های خصوصی برای تولید اتوبوس و تحویل آن به پایتخت استفاده کرد یا خیر، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی مورد حمایت دولت واقع شده است. دولت قراردادهای متنوعی در بخش اتوبوس، مینی بوس، میدل باس و … با برخی از شرکت‌های تولید داخل منعقد کرده است. 

وزیر کشور در ادامه سخنان خود ضمن امیدواری به افزایش عمق بخشی بیشتر در تولیدات داخل یا افزایش درصد بومی سازی تولیدات عنوان کرد: به محض افزایش تولید داخل، حمایت‌های دولت از بخش خصوصی بیشتر خواهد شد.

وحیدی در پایان سخنان خود به قرارداد خرید اتوبوس برای شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: دولت برای خرید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس با بخش خصوصی قراردادهای مختلفی منعقد کرده که این رقم تاکنون وجود نداشته است.

احمد وحیدی در گفت‌وگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که آیا سال آینده می‌توان شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین نمایشگاه‌های پرمخاطب در مجموعه شهرآفتاب بود یا خیر، گفت: نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب مکانی بسیار خوب با فضا و مساحت زیاد است. ترجیحاً هر نمایشگاهی که در شهر آفتاب برگزار شود، بهتر است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در مرکز شهر موجب ترافیک بیشتر شده و سبب آزار و اذیت شهروندان می‌شود، افزود: اولویت برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آینده، در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب است، اما گاهی اوقات اقتضائاتی پیش می‌آید که عملی نمی‌شود، اما باز هم ترجیح این است که نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب برگزار شود.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که علت اصلی عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب، مخالفت وزارت صمت است، عنوان کرد: باید تلاش کرد که نمایشگاه‌های مهم بیشتری در مجموعه شهرآفتاب برگزار شود.

وی درباره توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران گفت: نوسازی تاکسی‌ها جزو برنامه وزارت کشور است. ممکن است که بخشی از نوسازی تاکسی‌های فرسوده از طریق واردات هم انجام شود. 

وزیر کشور درباره واردات اتوبوس‌های کارکرده عنوان کرد: زمانی‌ که اتوبوس در داخل تولید می‌شود و دارای تولیدکننده‌های متعدد هستیم، ترجیح بر این است که از اتوبوس‌های داخلی خریداری کنیم، چرا که این امر به تولیدکننده‌های داخلی کمک می‌کند؛ ضمن اینکه دیگر اتوبوس‌ها کارکرده نیستند و نو هستند و نو بودن اتوبوس‌ها از نظر آلاینده‌ها و استانداردهای زیست محیطی بهتر است. 

وحیدی در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد که شرکت‌های داخلی درصدد بهتر کردن کیفیت تولیدات خود هستند.

انتهای پیام/

۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 27469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =