دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۲)

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۲۷ مهرماه جاری آغاز و امروز ۳۰ مهرماه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب از ۲۷ تا ۳۰ مهرماه در سه سالن میزبان شرکت‌کنندگان هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته بود. سازمان ها، معاونت ها و ادارات مختلف شهرداری تهران در کنار شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک با شرکت ها و سازمان های وابسته و شرکت های بخش خصوصی در این دوره از نمایشگاه به معرفی توانمندی های خود پرداخته که از جمله می توان به شرکت بهره برداری مترو تهران اشاره کرد. این شرکت با رویکرد ارائه لیست قطعات مورد نیاز و قطعات بومی سازی شده برای ورود شرکت های دانش بنیان به سرمایه گذاری در این زمینه  وارد شده و به دنبال این است که شرایط را برای تبادل با بخش خصوصی فراهم کند.

معرفی ۳ پروژه شاخص ساخت مجتمع‌های ایستگاهی مترو در پایتخت

شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه نیز در غرفه بزرگ معاونت حمل و نقل و ترافیک به معرفی فضاهای خالی بالای ایستگاه های مترو برای بارگذاری مجتمع ها پرداخته است. بر اساس اعلام این شرکت تاکنون ۱۶ پروژه شاخص واگذار شده و پروژه هایی همچون دروازه دولت، جوانمرد قصاب و میدان امام خمینی(ره) نیز به عنوان پروژه های شاخص آماده واگذاری معرفی شده که تا پایان سال آماده مزایده خواهند شد.

دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۲)

شرکت واگن سازی نیز از دیگر بخش های غرفه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که بومی سازی ۵۵ درصدی تولیدات و انجام تست آن را با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی از توانمندی های خود عنوان کرده است. این بخش قطعات بومی سازی شده و دارای مهندسی معکوس که در قطارهای تولیدی در داخل مورد استفاده قرار می گیرد را معرفی می کند. دستگاه تهویه قطارها، کابل برق، دستگاه تخلیه و یونیت تجهیزات داخلی قطارها که ۸۰ درصد به داخلی سازی رسیده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. اورهال تجهیزات و قطعات مترو نیز که به عنوان خدمات ویژه به روش مهندسی معکوس انجام می‌شود، از دستاوردهای قابل ارائه این بخش در نمایشگاه به شمار می رود.

شرکت کنترل ترافیک تهران طرح سرعت متوسط بین دو نقطه و تردد خودروها در این فاصله را به صورت پایلوت به نمایش گذاشته و سامانه به هنگام اطلاعات ترافیک را در کنار نرم افزارهای ثبت تخلف چراغ قرمز و سرعت و همچنین زمان بندی چراغ های راهنما  را به بازدیدکنندگان معرفی می کند. شرکت کنترل کیفیت هوا نیز در این نمایشگاه به معرفی طرح جایگزینی موتور سیکلت بنزینی با برقی پرداخته است.

نظارت در تاکسیرانی هوشمند می‌شود

سازمان تاکسیرانی دستاوردهای نوسازی و آینده نگاری وضعیت تاکسی را با استفاده از خودروهای سبز مبتنی بر فضای پاک، هوشمندسازی در ارائه خدمت و گرایش به خدمات رسانی به بخش خصوصی را پشتیبانی کرده و نمایی از این اقدامات را در نمایشگاه ارائه کرده است. رویکرد این سازمان در ارائه دستاوردهای خود، حرکت از فضای تصدی گری به سمت سیاستگذار، ناظر و حامی است و در همین مسیر، حمایت از شرکت های بخش خصوصی با نگاه همسو، تغییر آیین نامه های فرادستی و هوشمندسازی نظارت و بهبود وضعیت معیشتی تاکسیرانان را دنبال می کند.

دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۲)

ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران نیز با معرفی رویکردهای خود از جمله افزایش ظرفیت پذیری، توسعه کسب و کارهای مرتبط توسط بخش خصوصی و همچنین احداث مرکز معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک تهران در سه فاز، هوشمندسازی رویه ها برای اثربخشی مأموریت های سازمانی و بروزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری در راستای برندسازی مراکز معاینه فنی در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

زمینه‌سازی سازمان اتوبوسرانی برای مذاکره با شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان

سازمان اتوبوسرانی نیز با رویکرد ایجاد تبادل تجربه با سایر شهرها و انتقال دانش با دیگر بخش ها وارد این نمایشگاه شده و با برگزاری کارگاه مهندسی مجدد خطوط و ایمنی رانندگی و تعیین صلاحیت رانندگان در این دوره حضور یافته است. این سازمان با هدف تبادل نظر با تولیدکنندگان خودرو برای ارائه تقاضاهای مشتریان و مسافران و همچنین پیگیری هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی با همکاری شرکت های دانش بنیان و زمینه سازی برای مذاکرات با این شرکت ها در نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری حضور دارد.

دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۲)

در این دوره از نمایشگاه در کنار معاونت حمل و نقل و ترافیک، شرکت های دانش بنیان و همچنین شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و بهمن در کنار سایر تولیدکنندگان ماشین آلات خاکروبی، برف روبی، خدمات ایمنی، اتوبوس، مینی بوس، ون، کشنده‌ها، موتور سیلکت و atv حضور دارند. شرکت های تولیدکننده ماشین آلات آسفالت، دستگاه بازیافت آسفالت، رنگ های ترافیکی و چسب‌های اپوکسی و سیستم های ایجاد تبلیغات در تونل های تاریک مترو نیز دستاوردهای ارائه شده در بخش حمل و نقل نمایشگاه را تکمیل می کنند.

حضور هنرمندان حجم‌ساز شهر در نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری

در دیگر بخش نمایشگاه، سازمان زیباسازی شهرداری تهران با حضور هنرمندان المان ساز و حجم ساز و با هدف تعامل با شرکت ها به ویژه در حوزه نور و مبلمان شهری حضور یافته که در کنار آن شرکت های دانش بنیان و تولید کننده المان ها، سازه های بتی، سازه های پارکی، تاسیسات ورزشی و آبنماها حضور دارند.

دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۲)

سازمان مدیریت پسماند به عنوان متولی پسماند شهر تلاش کرده که توانمندی های خود از جمله آموزش مدیریت پسماند و دفع پسماندها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. معرفی دستگاه های خوددریافت پسماند خشک و فرهنگسازی برای تفکیک از مبدأ نیز بخشی از فعالیت های این سازمان در نمایشگاه است.

معرفی اطلس شناسایی و پایش منابع آلاینده

اداره کل محیط زیست شهرداری تهران دیگر غرفه این نمایشگاه را به خود اختصاص داده که اطلس شناسایی و پایش منابع آلاینده را به تفکیک مناطق در موضوع آب‌های سطحی و زیر زمینی، نور، خاک و هوا معرفی کرده است. توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیز در این غرفه معرفی شده که بر همین اساس تعدادی از ادارات زیر نظر شهرداری از خشک کن خورشیدی و پنل خورشیدی استفاده می کنند. بانک اطلاعاتی تنوع زیستی مناطق مختلف تهران نیز در قالب کتابچه در این غرفه ارائه شده است.

دستاوردهای ارائه شده در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری(۲)

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نیز در راستای ارائه جزئیاتی از خدمات و مقایسه قیمت محصولات میادین با دیگر مراکز پرداخته که در عرضه کالاهای اساسی ۱۸درصد، پروتئینی ۲۴ درصد، حبوبات ۱۸ درصد، سبزی ۲۹ درصد و میوه ۳۸ درصد اختلاف دارد. معرفی ظرفیت این سازمان با برخورداری از ۲۹۲ مرکز و هدف گذاری برای افزایش آن به ۵۰۰ مرکز در سالهای پیش رو، یارانه ۲۳ هزار میلیارد ریالی ناشی از خرید محصولات از سوی مردم در میادین، ظرفیت بازرگانی میدان مرکزی به عنوان هاب میوه و تره بار، وجود ناحیه صنعتی ۵۱ هکتاری برای توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و رویکردهایی از جمله هوشمندسازی شبکه توزیع و ایجاد زنجیره محصولات سالم با کیفیت مناسب از دیگر فعالیت های سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار است.

فروشگاه شهروند نیز یکی دیگر از نهادهای زیر مجموعه شهرداری در عرصه خدمات شهری است که در کنار برقراری تعاملات با هدف حضور اقتصادی، تجاری، بازرگانی و در راستای توسعه کسب و کار و صنعت، از بازدیدکنندگان نمایشگاه میزبانی می کند.

گفتنی است هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته که به معرفی بخشی از غرفه ها و دستاوردهای ارائه شده از سوی آنها پرداخته شد، ساعت ۱۷ امروز ۳۰ مهرماه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: 27521

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =