منطقه ۲۲ فقط ۴۰هزار نفر دیگر ظرفیت دارد

شهر: جمعیت فعلی منطقه ۲۲ حدود ۴۸۰ هزار نفر است؛ با توجه به اینکه در طرح تفصیلی ویژه منطقه سقف جمعیت پذیری حدود ۵۲۰ هزار نفر تعیین شده بنابراین این منطقه فاصله زیادی تا تکمیل ظرفیت جامعه پذیری ندارد. همچنین برای تامین سرانه های منطقه، در یکی از بندهای طرح تفصیلی از دولت خواسته شده که سازمان زمین شهری را مکلف کند تا زمین مناسب برای تأمین سرانه های مربوط به حوزه دولت را در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دهد.

به گزارش شهر، علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در نشستی با حضور خبرنگاران با بیان اینکه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ در هفته‌ای که گذشت به تایید شورای شهر تهران رسید و در مرحله بعد باید به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد، گفت: این طرح بعد از بررسی در شورای شهر و تایید آن، بر اساس بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شورای اسلامی کشوری به فرمانداری ارسال و بررسی انطباق آن با سیاست های عمومی کشور در دو هفته در فرمانداری انجام می شود و بعد از آن در کمیسیون ماده ۵ مطرح می شود و بعد از تصویب، ابلاغ خواهد شد. بنابراین حداکثر زمان ابلاغ آن بر اساس مراحلی که ذکر شد ، کمتر از یک ماه دیگر خواهد بود.

او درباره کمبود سرانه ها در این منطقه و مطرح شدن آن در طرح تفصیلی گفت: برخی از کمبود سرانه ها در حوزه وظایف شهرداری است؛ سرانه هایی مانند فضای سبز، تجهیزات و تاسیسات شهری که با تأمین اعتبار از سوی شهرداری و شورا مشکلی برای اجرا نخواهند داشت. سرانه هایی که در حیطه اختیارات و وظایف وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی و دولتی است مانند آموزش و پرورش، سرانه های فرهنگی و هنری، مذهبی و سرانه های حوزه بهداشت و درمان باید از طرف این نهادها انجام شود. در این طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲، پهنه و کاربری مناسب برای تامین این سرانه ها دیده شده است. 

نوذرپور با بیان اینکه در طرح تفصیلی مصوب سال ۱۳۹۱جمعیت پذیری منطقه قریب به ۷۵۰ هزار نفر درنظر گرفته شده بود اما در طرح تفصیلی ویژه این ظرفیت به ۵۲۰ هزار نفر کاهش داده شده است، افزود: منطقه ۲۲ فاصله زیادی با قابلیت و سقف ساخت و ساز تا افق طرح ندارد.

او ادامه داد: در حال حاضر بر اساس برآوردها بیش از ۴۸۰ هزار نفر بارگذاری جمعیتی انجام شده و تا پایان مهلت قانونی این طرح، برای ۴۰ هزار نفر دیگر امکان سکونت و صدور پروانه وجود خواهد داشت. 

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه اراضی که در بالای اتوبان «همت» و پایین اتوبان «حکیم» قرار دارند به عنوان حوزه فراغت و حفاظت تعیین شده و پروانه ساختمانی در آن‌ها صادر نخواهد شد، اضافه کرد: تمامی بارگذاری ها بین حکیم و همت خواهد بود. برای تامین سرانه های بخش دولتی، دولت باید برای این موضوع سازمان زمین شهری( سازمان ملی زمین و مسکن) را مکلف کند که زمینی در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه قرار دهد و در بودجه‌های سالانه اعتبار لازم برای شکل گیری این سرانه ها فراهم کند.

او یادآور شد: در طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ به پیشنهاد نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، یک بند اضافه شده و در قالب یک مصوبه آمده است که در آن از دولت خواسته شده که سازمان زمین شهری( سازمان ملی زمین و مسکن) را مکلف کند که زمین مناسب را در اختیار این وزارتخانه ها قرار دهد.

خبرنگار: علی سی پی

۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 2757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =