هزینه موردنیاز برای مترو تهران ۲۵ برابر بودجه تخصیص داده شده برای مترو کل کشور است/ تقدیر از زحمات شهرداری در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی

زاکانی گفت: برای کل کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار میلیارد اعتبار برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شد، در حالی که تهران به تنهایی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد؛ این کار در حالی شدنی است که منابع تهران را بشناسیم و در جای درست خود هزینه کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ادامه پویش قرار خدمت در جمع معتمدین و موثرین منطقه ۹ اظهار کرد: در مجموعه شهر تهران به دنبال ۴ تحول هستیم تا مشکلات را مبتنی بر عناصر وابسته به این تحولات پشت سر بگذاریم که نخستین تحول، تحول در درون شهرداری است؛ در کنار آن در کارهایی که حتی مستقیما به شهرداری مربوط نیست سعی می کنیم با دیگر دستگاه ها همکاری کنیم. مثلا در بحث روشنایی معابر، در کنار وزارت نیرو و در تامین مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی افزود: در خصوص بالغ بر ۳۴۰ هزار واحد مسکن تفاهم کردیم و در ماه های اخیر بالغ بر ۱۵ هزار واحد را شروع کردیم تا بتوانیم در بحث مسکن نقش آفرین باشیم و قیمت های سرسام آور  نداشته باشیم، همچنین در بحث معتادان متجاهر در حال اقدام هستیم تا این معضل را از شهر تهران برداریم. تحول اول سطح خدمت را در شهر تغییر می دهد و باعث مدیریت شهری الگو می شود. 

زاکانی با بیان اینکه تحول دوم در کالبد شهر است، ادامه داد: باید بتوانیم به جز هویت پایتختی هویت های دیگری به تهران دهیم و در این حوزه نوسازی شهر بر محور حمل و نقل عمومی مهمترین اقدام است که در این باره در خیابان شهید بهشتی مطالعات آن در حال انجام است و این تحول منجر به ایجاد شهر الگو می شود. 

شهردار تهران تحول سوم را ناظر به سبک زندگی و مولفه های نرم شهر دانست که به دنبال شهروند الگو است و اضافه کرد: مشارکت مردم و نخبگان در این حوزه مهم است و توجه به مساجد و نخبگان و آموزش و تربیت در این بخش برای ما اولویت دارد.

وی درباره حل مشکل شورایاری ها توضیح داد: مصوبه جدیدی ارائه می کنیم تا  هیات امنا و مجمع نخبگانی در محلات و مناطق شکل بگیرد تا بتوانیم بحث شورایاری ها را حل کنیم؛ همچنین تحول چهارم در مورد هوشمندسازی و بر محور فناوری است که با این کار خدمات موجود  ما چند صد برابر می شود و ایجاد شهر هوشمند در این بخش هدف ما است. 

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: برای کل کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار میلیارد اعتبار برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شد، در حالی که تهران به تنهایی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، این کار در حالی شدنی است که منابع تهران را بشناسیم و در جای درست خود هزینه کنیم و در کنار آن بتوانیم امکانات و اموال خود را مولد کنیم و از مشارکت مردم نیز بهره ببریم، همچنین مقدمه مشارکت مردم خدمت به آنان است چون در صورتی که خدمت نکنیم مردم به ما اعتماد نمی کنند.

محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین جلسات قرار خدمت جلسه با معتمدین و موثرین و نخبگان مناطق است، اظهار کرد: مهمترین سرمایه شهر را سرمایه انسانی و اندیشه ای نخبگان آن می دانیم؛ امیدواریم در این جلسه نظام مسائل و اولویت بندی مسائل مهم منطقه را داشته باشیم و از نظرات شما نهایت بهره و استفاده‌ را ببریم.

محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ در این نشست گفت: مسائل منطقه را در ۴ کمیته تدوین کردیم؛ کمیته پروژه یادگار امام (ره)، کمیته فرودگاه مهرآباد که ۵۲ درصد مساحت منطقه را در برگرفته و آلودگی صوتی و جلوگیری از ساخت و ساز و دچار مشکل شدن خط آسمان منطقه را شامل شده، کمیته پروژه پادگان جی که توافقات آن در حال اتمام است؛ پرونده های خاص شهرسازی که کمیته بعدی را تشکیل می دهد که باعث ایجاد گودهای پرخطر و مشکلات در معابر شده است.

وی افزود: در هسته منطقه ایستگاه مترو نداریم و تنها ایستگاه منطقه در پوسته منطقه قرار دارد که با دستور شهرار تهران این مسأله در حال پیگیری است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مجید وین تولیت و امام جماعت امامزادگان عبدالله و زید (ع) در این جلسه گفت: یکی از مشکلات طرح توسعه آستان است که در آنجا مشکل کمبود فضا داریم و طرح توسعه برداشته شده و در اطراف آستان آن ساخت و سازهایی انجام شده که باعث شده گنبد و بارگاه آستان دیگر قابل مشاهده نباشد، تقاضا داریم که املاک خالی اطراف آستان که محل تجمع معتادین شده، به فضای آستان اضافه شود. 

حسن حسین خانی مداح شاخص منطقه نیز ضمن تشکر از توجه ویژه شهردار تهران به مباحث فرهنگی و هیئات مذهبی اظهار کرد: از شما تقاضا داریم که در هیات جوانان این منطقه که  با مشارکت پرشور و با شکوه مردم همراه است، حضور به هم رسانید و امیدواریم بیش از پیش به این حوزه ها توجه و عنایت داشته باشید. 


مرتضی یاراحمدی نخبه علمی در این نشست عنوان کرد: امیدواریم مسائل مربوط به حوزه معلولین را با شهردار در میان بگذاریم و تقاضا داریم تسهیل تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی برای معلولان را مدنظر قرار دهید و برای این کار از ظرفیت مشاوره معلولین استفاده شود. همچنین در منطقه مجموعه ورزشی که معلولین بتوانند از آن استفاده کنند در نظر گرفته شود. 

فرزاد هوشیار مدیر مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی بیان کرد: از شما دعوت می کنیم که از برج آزادی که محل اتفاقات فاخر انقلاب و موضوعات حوزه پیشرفت انقلاب است، بازدیدی داشته باشید.


حجت الله سلسله جو از معتمدین محله ای گفت: تقاضا دارم مشکل شورایاری یا معتمد به صورت قانونمند حل شود و مشکلات بزرگراه فتح، فاضلاب شهری و کمبود ایستگاه مترو مورد بررسی قرار گیرد. 

سرهنگ حسینی معاون عملیاتی قرارگاه فتح بیان کرد: قرار خدمت جهادی طرح نوظهوری است که در آن مسئولین شهرداری علمداران خدمت هستند، جهاد تبیین که از سوی رهبری معظم انقلاب مطرح شد، در شهرداری جز در خدمت و بیان کردن دستاوردهای انقلاب و جلب اعتماد مردم نیست؛ همچنین به کارگیری جوانان انقلابی و متعهد برای پیاده کردن سیاست ها و استراتژی های راهبردی می تواند در پیشبرد امور کمک کند.  

حجت الاسلام مهدی شهسواری امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) گفت: توجه به مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه های نظام از مهمترین خواسته ها است، همچنین نبود فضای مناسب و کافی ورزشی، امکان بهره برداری نمازگزاران از مساجد و تعامل مناسب بین شهرداری و مساجد را خواستاریم.  

حجت الاسلام امیر عبدی مقدم امام جماعت مسجد امام صادق (ع) بیان کرد: بحث مسجد تراز اسلامی و حل مشکلات و معضلات مساجد نیاز به اقدامات جهادی همه گروه ها و دستگاه ها دارد.

وی افزود: باید در کار فرهنگی یکدست شویم و موازی کاری در کارهای فرهنگی و تعاریف مختلف از فرهنگ و مباحث فرهنگی از مشکلات اصلی این حوزه است، همچنین حل مشکل ترافیک سه راه آذری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر خواسته ها است. 

مریم وهابی نخبه حوزه مدیریت شهری عنوان کرد: در بحث تولید آفت کش هایی با ترکیبات گیاهی برای اولین بار باغچه دارویی را تاسیس کردیم تا از ترکیبات شیمیایی برای از بین بردن آفات استفاده نکنیم و در این زمینه نیاز به کمک شهرداری داریم؛ همچنین حل مشکلاتی که دستفروش ها در محله شمشیری ایجاد کردند و ساماندهی این افراد از مهمترین خواسته ها است. 

مجید کریمی از  معتمدین محله های منطقه یادآور شد: آلودگی صوتی فرودگاه، سرانه ورزشی پایین منطقه، مشکلات پروژه کوثر و کمبود پارکینگ در منطقه از مهمترین مشکلات است.

ناهید محمد نژاد معتمد منطقه و فعال حوزه آسیب های اجتماعی نیز عنوان کرد: به عنوان کسی که همسر یک فرد معتاد در حال رهایی است از زحمات شهرداری در حوزه رفع آسیب های اجتماعی قدردانی می کنم و تقاضا داریم این توجه و اقدامات برای حل معضلات اجتماعی و مساله اعتیاد با قوت بیشتر ادامه پیدا کند و شهرداری به بنیاد ما که در این خصوص راه اندازی کردیم نیز کمک کند.


جمال کارخانه از دیگر معتمدین منطقه گفت: میدان فتح و تعریض بزرگراه متوسلیان، کمبود میدان میوه و تره بار، کمبود سرانه ورزشی و فضای سبز و منع پرواز هواپیماها در ساعات پایانی شب در فرودگاه مهرآباد از مهمترین خواسته ها و مشکلات است.
 

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 27633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =