۲ شن چاله خطرناک در تهران داریم که هرچه زودتر باید فکری برای آن‌ها کرد

نجفی گفت: .برداشت بی رویه از معادن شن و ماسه و همچنین رها سازی آن باعث به وجود آمدن شن چاله‌ها می‌شود که برای محیط زیست طبیعی و انسانی بسیار مخاطره انگیز است.

به گزارش شهر، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت شن‌چاله‌ها در شهر تهران اظهار کرد: برداشت بی رویه از معادن شن و ماسه و همچنین رها سازی آن باعث به وجود آمدن شن چاله‌ها می‌شود که برای محیط زیست طبیعی و انسانی بسیار مخاطره انگیز است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد شن‌چاله‌های تهران گفت: در حال حاضر ۲ شن چاله بزرگ در سطح شهر تهران داریم که بسیار خطر افرین برای پایتخت است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: گود خلیج فارس در منطقه ۱۸ به عمق ۱۱۰ متر وگود بزرگراه شهید احمد متوسلیان در داخل مجموعه نظامی نیروی هوایی به عمق ۵۰ متر ۲ شن چاله خطرناک پایتخت هستند.

نجفی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ سال است که از بهره‌برداری معادن شن و ماسه در محدوده رودخانه کن در منطقه ۱۸ شهرداری تهران می‌گذرد.

وی ادامه داد: ماحصل این فعالیت فراقانونی ۵۰ ساله ایجاد شن‌چاله‌هایی به عمق متغیر میان ۵۰ تا ۱۰۰ متر در محدوده‌ای بیش از ۲۹۰ هکتار و در موقعیتی میان رودخانه کن، جنوب بزرگراه شهید احمد متوسلیان، غرب بزرگراه بروجردی و شمال بزرگراه آزادگان است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 27738

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =