لایروبی و رسوب‌شکنی قنوات و کانال‌ها در منطقه ۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از لایروبی و رسوب شکنی قنات ها، کانال ها، جوی ها و مسیل های منطقه خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی در فصل بارش، اقدامات لازم انجام شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، رضا معلم گفت: در آستانه بارش های پاییزی و پیشگیری از سیلاب های احتمالی با کمک ۱۵ دستگاه خاور از ۳ مسیل منطقه ۸۶۶۰ مترطول رسوبات و زباله جمع آوری شد.
او ادامه داد: در ادامه این عملیات از ۱۹ کانال بیش از ۴۱۰۰۰ مترطول زباله و رسوبات استخراج شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ به دیگر اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت: در ادامه این عملیات در جهت رفع آب ماندگی در معابری که دارای شیب نا مناسب می باشند و یا در آنها امکان هدایت آبهای سطحی نیست،  رصد روزانه چاه های جذبی در اولویت قرار دارد.
او خاطرنشان کرد: استقرار سرپناه ها در مکان های مناسب و حساس و آبگیر حین بارش، پایش های روزانه، استقرار دائم عوامل کارگری با تجهیزات مناسب، پایش و کنترل و فیلمبرداری از ۵۰۰۰۰ مترطول از کانال ها و مسیل ها جهت شناسایی نقاط خطرپذیر؛ رسوب برداری مکانیزه از مسیل ابوذر و کالورت بزرگراه شهید یاسینی  از دیگر اقدامات انجام گرفته این عملیات است.
معلم در پایان گفت: یکی از اصلی ترین عوامل آبگرفتگی ها در بارش های فصلی رها کردن زباله ها در جوی ها و کانال هاست که در این امر کمک و مساعدت شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده و با رعایت بیشتر نظافت و بهداشت از این امر خطیر جلوگیری می شود.

انتهای پیام 
    

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 27810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =