جلسات هم‌اندیشی شورای شهر و شهردار فقط در صورت ضرورت برگزار می‌شود/ اهتمام شهردار تهران بر مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه۱۹

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قرار بر این نبوده که برگزاری جلسات هم‌اندیشی و حضور شهردار دائمی باشد، بلکه بنا بر ضرورت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و یکمین جلسه شورا گفت: جلسات هم اندیشی و حضور شهردار تهران در این جلسات تنها در صورت بررسی یک موضوع و یا وجود پرسش اعضا برگزار می شود.

وی ادامه داد: شهردار پایتخت بنا بر موضوعات مختلف به جلسات هم اندیشی دعوت شده و مباحث مورد بررسی قرار گرفته است اما قرار بر این نبوده که برگزاری جلسات و حضور شهردار دائمی باشد و تنها مبنی بر ضرورت و وجود پرسش از سوی اعضا برگزار می شود.

براساس این گزارش چمران در بخش دیگری از سخنانش در جمع اصحاب رسانه در حاشیه جلسه امروز شورا با بیان اینکه امروز به دلیل حوادث اخیر به ویژه در حرم شاهچراغ(ع) و شهادت جمعی از هموطنان در حین زیارت، شورا با حال و هوای خاصی آغاز شد، اظهار کرد: به ملت ایران و مردم شیراز و خانواده شهدای این حادثه از سوی اعضای شورای شهر تهران تسلیت گفته شد.
وی همچنین تصریح کرد: تعیین اعضای کمیسیون‌های شورا در جلسه انجام شد که اعضا در کمیسیون‌های خود ابقا شدند تا فعالیت‌های خود را ادامه دهند چرا که با توجه به برنامه سالیانه، تغییر جایز نبود.
چمران در ادامه یادآور شد: در این جلسه هفت نفر از اعضای شورا به عضویت ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای درآمدند.
وی با اشاره به سودجویی در منطقه ۱۹ در ایام اخیر، خاطرنشان کرد: زمین های باز و آزادی که اکثرا اوقافی هستند در این منطقه وجود دارد. بساز و بفروش‌ های حرفه ای با توجه به شرایط کشور و مشغولیت نیروی انتظامی؛ به ساخت و ساز در این منطقه پرداخته اند که شهرداری به همراه دادستانی و نیروی انتظامی از ساخت و ساز تعداد زیادی حلوگیری کرد و پیش از اینکه به کمیسیون ماده ۱۰۰ برسد، جلوی این اقدامات گرفته خواهد شد.
چمران همچنین تصریح کرد: با شهردار صحبت کرده ایم و ایشان در این زمینه مصر است. امیدواریم بتوانیم از ساخت و ساز نامناسب و ناپایدار جلوگیری کنیم چراکه این افراد عده ای را فریب می دهند و منازل را به آنها که عمدتا از شهرستانها به تهران آمده اند و ممکن است از قوانین آگاهی نداشته باشند، تحویل می دهند و درآمد میلیاردی کسب می‌کنند.
وی تاکید کرد: نیروها آمادگی ورود به موضوع را دارند.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 27812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =