بررسی اعتراض هیات تطبیق به بهای خدمات ارائه شده به اتباع خارجی و سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان

نامه فرماندار تهران در خصوص دو اعتراض هیات تطبیق به " اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی" و " اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان" در یکصد و دومین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و دومین جلسه شورا در جریان بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به " اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی" با بیان اینکه شهرداری از این محل در سال گذشته دریافتی نداشته است، گفت: اخذ عوارض از اتباع خارجی منوط بر این است که تمدید اقامت صورت بگیرد و سالیانه یکبار این اقدام باید صورت بگیرد. تهران درآمدی در این خصوص ندارد.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز گفت: این دغدغه برای اعضای شورای اسلامی شهر وجود دارد که فرمانداری ها فراتر از اختیارات قانونی در خصوص مصوبات شورا ورود می کنند و باید اگر مصوبه ای را رد می کنند، استناد قانونی خود را مطرح کنند. اصرار بر نظر شورا با توجه به اینکه نظر فرمانداری استناد قانونی ندارد، باید تصویب شود.

پرویز سروی تأکید کرد: باید با یک رویه غلط مقابله شود و پیشنهاد می کنم که بر مصوبه خود تأکید کنیم تا به شورای حل اختلاف منتقل شود. باید این مشخص شود که آن بخشی که باید تعیین تکلیف کند شورای شهر است. اگر فرمانداری موردی بر خلاف قانون یافت می تواند مصوبه را رد کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: ما بر همین مصوبه تأکید داریم اما فرمانداری نیز اعلام کند که عودت این مصوبه بر اساس کدام ماده قانونی است؟

گفتنی است در نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی با حداکثر آراء موافق ۵۰ درصد افزایش یافت که در جلسه یکصد و دوم، با وجود اعتراض هیئت تطبیق، این مصوبه بار دیگر با اکثریت آراء موافق مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

به گزارش شهر، در ادامه این جلسه مهدی بابایی در خصوص نامه فرماندار تهران در رابطه با اعتراض هیات تطبیق به اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان با بیان اینکه فرمانداری در دو بند درخواست اصلاح داشته است، یادآور شد: فرمانداری تأکید داشته که صرفاً بر اساس میزان تورم افزایش میزان عوارض اعمال شود اما این مصوبه دو سال افزایش نداشته و با احتساب ۲۵ درصد برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع ۵۰ درصد افزایش بها انجام شد.

وی افزود: در بند دیگری ملاک ارزیابی و احراز صلاحیت فنی شرکت های ارائه دهنده خدمات بر عهده سازمان آتش نشانی باشد که اعلام شده نمی توان تهیه و تصویب یک آیین نامه را به عهده یک نهاد گذاشت. پیشنهاد ما این است که آیین نامه در سازمان آتش نشانی تهیه و در شورای فنی شهرداری تهران به تصویب برسد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا نیز تأکید کردند که افزایش بهای خدمات به میزان ۲۵ درصد انجام شود و جبران سال‌های گذشته در یک سال صورت نگیرد.

چمران با بیان اینکه کمیسیون مربوطه افزایش ۵۰ درصدی را درخواست کرده بود، گفت: با این وجود پیشنهاد می کنیم افزایش ۲۵ درصدی اعمال شود.

گفتنی است این پیشنهاد با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید و بهای خدمات سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان ۲۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 27915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =