وجود شن‌چاله عمیق در جنوب بزرگراه فتح

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم انجام مطالعات در خصوص شن‌چاله‌ها تأکید کرد و از ایجاد شن چاله‌ای به عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متر در جنوب بزرگراه فتح خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بستر رودخانه کن و مشکلات در فصل بارش ها یادآور شد: مخاطراتی همچون تخریب پیش رونده بستر رودخانه به بالادست و ایجاد شن چاله ها در این محدوده وجود دارد. شن چاله ای به عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متر در منطقه ای به مساحت ۲۹۷ هکتار در جنوب بزرگراه فتح ایجاد شده و احتمال تخریب مناطق نزدیک به شن چاله را به وجود آورده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ساماندهی اراضی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود تا به فضاهای تجاری و خدماتی و یا فضای سبز تبدیل شود و طرح تاکا نیز برای تبدیل به فضای تفرجگاهی در دستور کار قرار گرفت اما در سال ۹۷ این طرح منحل شد.

وی با بیان اینکه وجود شن چاله ها در مناطق شهری و رودخانه ها باعث نگرانی می شود، اظهار کرد: این شن چاله ها می توانند برای ساکنین خطرآفرین باشد. مرکز مطالعات در این زمینه تحقیقات و مطالعاتی را انجام داده است. من امروز می خواهم با توجه به تجربیات گذشته به فوریت نسبت به ایمن سازی لازم در شهرک های مسکونی منطقه ۱۸ اقدام شود، چرا که مردم نسبت به وجود شن چاله ها نگران هستند و باید پیگیری شود تا در زمان وقوع حوادث، اتفاقی ناشی از این شن چاله ها روی ندهد. مرکز مطالعات با توجه به مطالعات تطبیقی نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 28083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =