تصویب لایحه اعمال تخفیفات عوارض، فرصتی طلایی برای احیای درآمد نقد شهرداری است/معرفی ۱۰ هزار ملک از سوی مناطق برای ثبت در بانک املاک شهرداری

معاون شهردار تهران با اشاره به تصویب لایحه اعمال تخفیفات عوارض، آن را فرصت ویژه ای برای جذب مشارکت شهروندان دانست که با یک کار جمعی از سوی مناطق، موجب احیای درآمد نقد شهرداری می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف اله فروزنده در نشست معاونین مالی مناطق ومدیران و مشاورین حوزه معاونت با اشاره به لزوم افزایش درآمد نقد در ماه های پیش رو گفت: تصویب لایحه اعمال تخفیفات عوارض در شرایط اقتصادی نامناسب کمک حال مردم خواهد بود، چراکه اگر عوارض خود را سریعتر بپردازند، از تخفیف بالاتری برخوردار خواهند شد و این فرصت مناسبی برای شهرداری نیز هست تا درآمدهای نقد خود را بهبود ببخشد.

وی افزود: بر اساس لایحه مذکور، افراد از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ۴۰ درصد، از ۲۰ آذر تا ۲۰ دی از ۳۵ درصد، از دی تا بهمن ماه از ۳۰ درصد و از اسفند ماه به بعد از ۲۰ درصد تخفیف بهره مند می شوند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری بر تشکیل کمیته هایی شامل محورهای نقد، غیر نقد، مشارکت ها و ثبت مطالبات تاکید کرده و گفت: تمامی معاونین مالی مناطق بایستی عضو یکی از این کمیته ها باشند و با برگزاری هفتگی جلسات با مدیران کل حوزه، مشکلات، نقطه نظرات و معضلات مناطق را بیان کرده و راه حل هایی برای مسائل مالی مناطق پیدا کنند.

ضرورت تکمیل بانک املاک شهرداری تهران

وی افزود: از دیگر اولویت های ما، مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی و تسویه دیون پیمانکاران شهرداری از طریق غیر نقد است و چنانچه مناطق ۹۰ درصد از دیون را غیرنقد پرداخت کنند، می توانند ۱۰ درصد مابقی را نقدا تسویه کنند که لازمه آن تعامل و همکاری معاونین مالی مناطق و سازمان املاک و مستغلات است. مناطق ده هزار ملک جهت ثبت در بانک املاک شهرداری اعلام کرده اند و باید پیگیری جدی جهت به نتیجه رسیدن این بانک املاک داشته باشند.

فروزنده از لزوم روحیه حمایتگری از واحد های اجرایی سخن گفت و تصریح کرد: ممیزها باید پشتیبان نیروهای صف و رده های اجرایی بوده و در تمامی ماموریت های شهرداری اعم از نگهداشت، حمل و نقل و خدمات شهری، حساس و مطالبه گر باشند.

لزوم حضور مردم در اداره شهر از طریق پروژه های مشارکتی

وی افزود: از دیگر مباحثی که معاونت مالی با جدیت آن را دنبال می کند، پروژه های مشارکتی است؛ مناطق بایستی علاوه بر تعیین تکلیف پروژه های مغفول مانده، پروژه هایی را هم برای مشارکت شهروندان مناطق تعریف کند. اداره شهر با حضور مردم و سرمایه گذاری آنان میسر می شود و لازمه آن هم تعریف فرصت های سرمایه گذاری جدید برای مناطق است.

معاون مالی و اقتصاد شهری همچنین بر لزوم ثبت هزینه ها به صورت مستمر و به روز تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت مناطق بایستی کاملا مشخص باشد تا برای تخصیص اعتبار آنها، مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 28312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =