تکمیل فاز اول پروژه اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب

شهردار منطقه ۱۷ گفت: فاز اول پروژه اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب به منظور کاهش تصادفات و ترافیک به اتمام رسیده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه در خصوص پیشرفت فیزیکی اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب صفوی حدفاصل خیابان هلال احمر تا رینگ ۹ دی، گفت: این محدوده طی سال های گذشته همواره جزء یکی از نقاط حادثه خیز بزرگراه فوق بوده و منجربه بروز تصادفات خسارتی و جرحی بسیاری شده است، ضمن اینکه در ابتدای سال گذشته بروز یک فقره تصادف در همین محدوده منجربه فوت یکی از شهروندان شده است.
شنگی تصریح کرد: آمار بالای تصادفات در این محدوده به این دلیل است که مسیر تندرو با کندرو بزرگراه نواب از یکدیگر تفکیک نشده، همچنین تعدد رویکردها در این مقطع متنوع است، از جمله مسیر کندرو به روی رینگ و مسیر تندرو به کنارگذر حاشیه رینگ به صورت دو رویکرد متقاطع سبب بروز عمده تصادفات این محدوده بوده است.

شهردار منطقه در ادامه اظهار کرد: برای رفع این معضل چندین ساله، اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طرحی تحت عنوان اصلاح هندسی و ایمن سازی محدوده فوق را تهیه کرد که هم اینک در حال اجرا می باشد.
شنگی گفت: اجرای اصلاح هندسی این محدوده از بزگراه نواب صفوی با کمترین میزان تخریب و سرعت بالا از هفته دوم مهرماه انجام شده است. فاز اول این پروژه مربوط به تعریض حاشیه غربی بزرگراه نواب حد فاصل خیابان هلال احمر تا رینگ ۹ دی به همراه اجرای پیاده رو تکمیل و در حال حاضر زیر بار ترافیکی می باشد.
شهردار منطقه اظهار کرد: تخریب رفیوژهای جداکننده مسیر تندرو به کندرو جهت اجرای استاندارد مقابل تندرو به کندرو محور مذکور در حال اجرا می باشد که طی روزهای آتی به اتمام می رسد.
شنگی خاطرنشان کرد: با اصلاح هندسی این محدوده،  آمار تصادفات اعم از جرحی، خسارتی و فوتی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
انتهای پیام/

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 28363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =