آغاز ساخت اولین محله الگو در تهران تا یک ماه آینده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی اولین محله الگو در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار تا یک ماه آینده خبر داد.

 به گزارش شهر، مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی اولین محله الگو در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: رویکرد مدیریت شهری این است که در کنار ساخت مسکن، موضوع محرمیت، اشرافیت، سایه‌اندازی، خدمات، تأمین حیاط و بالکن را نیز مد نظر داشته باشد و بر همین اساس موضوع محلات الگو پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه محلات الگو در حقیقت الگوی جدیدی از زیست شهری محسوب می‌شوند، گفت: یکی از مشکلات موجود در شهر تهران این است که در ادوار مختلف بیش از ساخت محله، به ساخت مسکن توجه شده و از ساخت محلات به نوعی غفلت صورت گرفته است؛ بر همین اساس شهرداری تهران موضوع ساخت محلات الگو را دنبال خواهد کرد.

وی ایجاد فضای با کیفیت برای زندگی شهروندان و کاهش سفرهای غیر ضرور را دو هدف اساسی برای ساخت محلات الگو ذکر و اظهار کرد: تمامی خدمات هفت‌گانه در این محلات پیش‌بینی خواهد شد.

هدایت با اشاره به صدور اولین مصوبه پیرامون ساخت محلات الگو در کمیسیون ماده پنج اظهار کرد: انشاالله تا یک ماه آینده عملیات اجرایی اولین محله الگو در منطقه ۱۹ و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار شروع خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 28589

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =