میدان سید اسماعیل در بازار بزرگ تهران چهره‌ای تازه به خود گرفت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار بزرگ تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت با بیان این که میدان سید اسماعیل در شرق بازار بزرگ تهران در جوار حرم مطهر امامزاده سید اسماعیل(ع) قرارگرفته است، یادآور شد: این میدان از دوره قاجار و در حافظه تاریخی شهر تهران جایگاهی دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: جداره این میدان به دلیل بی توجهی، در طول سالیان مختلف، وضعیت بسیار آشفته و نابسامانی داشته، اما از سال ۱۳۹۹ با همکاری کسبه و چهره‌های فعال و تأثیرگذار محلی و تسهیلگری دفتر توسعه محله بازار عملیات ساماندهی میدان سیداسماعیل با مشارکت عملیاتی و مالی کسبه و با حمایت و پیگیری سازمان نوسازی شهر تهران آغاز شد.

به گفته هدایت بهسازی نمای جزیره میانی شامل تعویض کرکره و سایه­ بان­ ها،‌ حذف کولرهای آبی،‌ تعویض نعل درگاه های چوبی و جداره سازی با توجه به ارزش های تاریخی آن، بخشی از مرمت و ساماندهی این میدان بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: پس از تکمیل جداره­ سازی در جزیره میانی، عملیات اجرایی در جداره­ های پیرامون میدان و در ضلع شرقی ادامه یافت و در حال حاضر، اقدامات اجرایی و بهسازی کالبدی در این میدان به صورت پیوسته ادامه دارد.

هدایت با بیان این که این اقدام یکی از پروژه­ های موفق و اجرا شده در بازار بزرگ تهران است که با محوریت دفتر توسعه محله بازار و با مشارکت کسبه و همراهی مدیران شهرداری منطقه و ناحیه صورت پذیرفته، تأکید کرد: بی شک این اقدام در حفاظت و ارتقای هویت و ارزش های تاریخی بازار بزرگ تهران و کیفیت کالبدی و افزایش نظم بصری و ترافیکی آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 28613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =