تخصیص بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای تولید خودروهای LPGسوز در بودجه امسال

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید خودروهای LPG سوز اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار شهر، مالک شریعتی نیاسر در آیین رونمایی از تاکسی‌ون‌های جدید شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور (همزمان با سیزدهمین شنبه امید و افتخار) با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: قرار بود طی ۱۰ سال و تا پایان برنامه ششم، شدت مصرف انرژی را به نصف کاهش دهیم اما متاسفانه امروز نه تنها به نصف نرسیدیم بلکه افزایش شدت مصرف را نیز شاهد بودیم. برنامه‌های این بخش در قوانین بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به کاهش شدت مصرف انرژی کمک می‌کند، یادآور شد: این ماده که قرار بود چند میلیارد دلار صرفه‌جویی را به دنبال داشته باشد، به نتیجه نرسید.

وی افزود: یک قرارداد ۶۵ هزار دستگاهی منعقد شده بود که به سه هزار و ۵۸۸ دستگاه رسیده و قرار بود با اسقاط خودروی فرسوده، خودروی جدید وارد شود که تنها ۸۱ دستگاه گواهی اسقاط واقعی داشت.

شریعتی با بیان اینکه دولت نباید با عنوان خریدار جزئی وارد بازار شود و خودرو خریداری کند، یادآور شد: دولت باید پیش خرید انجام دهد و از این طریق کاهش شدت مصرف انرژی را دنبال کند. رویکرد ما در برنامه هفتم تغییر خواهد یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تنوع سبد سوخت کشور توسعه پیدا کرد و خودروهای LPG سوز که در دولت قبلی حذف شده بود، اضافه شد. به طوری که در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر دو هزار میلیاد تومان به این بخش اختصاص یافته است. اگر خودروساز آمادگی تولید LPG سوز را داشته باشد، ما نیز آمادگی این همکاری را داریم. قیمت این سوخت بالاتر از CNG و پایین‌تر از بنزین خواهد بود که در جنبه اقتصادی اثرگذار است. ضمن اینکه پدافند غیرعامل را نیز تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 28620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =