یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» در ۴ نقطه شهر تهران برگزار می‌شود

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «صد دانه یاقوت» را با برنامه های متنوع از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه در فرهنگ سراهای ولا،اشراق، خاوران و بهمن برگزار می‌کند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ رضا دوستعلی دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» تصریح کرد: یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار، فعال‌سازی مراکز فرهنگی هنری برای حضور حداکثری و مستمر خانواده‌ها برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان ها و صنایع دستی اقوام، نمایشگاه فرش دستباف، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به منظور آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در چهار فرهنگ سرای ولا، اشراق، خاوران و بهمن تدارک دیده شده است.

دوستعلی درباره حضور استان‌های مختلف در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» گفت: از ۷ استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: در جشنواره انار سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، هنرهای تجسمی، کودک، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی و... آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده است. 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» یادآور شد: امکان بازدید گروهی نیز فراهم شده و فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن با اجرای برنامه های متنوع تفریحی، ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان و برگزاری لیگ مسابقات از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ میزبان دانش آموزان مدارس شهر تهران هستند.

دوستعلی در پایان ضمن اشاره به برگزاری ۱۰ دوره جشنواره، گفت: پیشینه اجرا، این جشنواره را به یک برنامه‌ شاخص و متمایزی تبدیل کرده است که همواره با مشارکت خوب تولید و عرضه‌کنندگان انار و محصولات فرهنگی هنری، استقبال شهروندان را به همراه داشته است. امسال نیز اهتمام و تلاش‌مان این است تا جشنواره در فضایی بانشاط، آرام و امن نسبت به عرضه محصولات با کیفیت با استانداردهای قابل قبول به مخاطبان، اجرا شود.

علاقه مندان برای شرکت در یازدهمین جشنواره انار صد دانه یاقوت می‌توانند از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ به فرهنگ‌سراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن مراجعه کنند. همچنین شماره تماس ۱۸۳۷ پاسخگوی سوال مخاطبان است.

انتهای پیام

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 28633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =