اجرای طرح "هر محله، یک مسجد قرآنی" در منطقه ۱۶

شورای قرآن و عترت منطقه ۱۶ با حضور مهدی سیفی دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران ، جمعی از نخبگان و فعالان قرآنی، مسئولان موسسات قرآنی، دارالقرآن ها و تعدادی از قاریان و پیشکسوتان علوم قرآنی در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، مهدی سیفی دبیر شورای عالی قرآن با اشاره به شناسایی و یکپارچگی مدیریت فعالیتهای قرآنی در سطح منطقه و محلات نه گانه گفت: هدف گذاری ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ایجاد مساجد قرآنی و پایگاه های فعال قرآنی مسجد محور با حضور نوجوانان و جوانان می باشد که با تعامل و هماهنگی همکاری و همدلی بین ائمه جماعات، پایگاه های بسیج، کانونهای فرهنگی و دست اندر کاران علوم و فعالیتهای قرآنی محقق می گردد.

وی افزود: هدف گذاری اولیه ما هر محله یک مسجد قرآنی است که امیدواریم تا فرارسیدن ماه مبارک رمضان با همکاری مناطق ، امور مساجد و مرکز فعالیتهای دینی و همچنین فعالان قرآنی بتوانیم محافل قرآنی را در سطح شهر تهران حمایت و فعال نمائیم.

در این نشست که به منظور آشنایی با فعالان ، قاریان و مسئولین موسسات قرآنی با یکدیگر و نحوه حمایت و پشتیبانی و بستر سازی شهرداری برگزار شد هر یک از شرکت کنندگان نقطه نظرات و فعالیتهای مجموعه قرآنی خود را ارائه نمودند و مقرر گردید از ظرفیت مربیان قرآنی برای آموزش و توانمند سازی قرآن آموزان در سطح منطقه استفاده گردد.

در پایان این نشست طاهر آبادی جانشین دبیرخانه شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به مصوبات کمیته دینی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تشکیل دارالقرآن های مرکزی مناطق ، شناسایی محافل قرآنی خانگی ، تشکیل خانه های قرآن و عترت محلات و کانونهای وابسته از جمله مطالبات دبیرخانه شورای عالی قرآن است .

وی افزود: شفاف سازی فعالیتهای قرآنی مرتبط با شهرداری در سطح منطقه ،تقویت نقش حمایتی شهرداری در جهت توسعه فعالیتهای قرآنی و دینی با شاخص ابلاغی شورای عالی قرآن ، شناسایی توانمندی و ظرفیتهای قرآنی و مذهبی و مشارکت آنان در جهت توسعه فرهنگ قرآنی مورد انتظار است .
در پایان هدایایی به رسم یادبود به حاضرین در جلسه اهداء گردید.

انتهای پیام

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 28672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =