تداوم هوای ناسالم پایتخت برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۱۰۸ قرار دارد و هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته شاخص ۱۳۹ را تجربه کرد و هوا برای گروه های حساس ناسالم بود و امروز نیز شاهد ادامه روند آلودگی هوا در پایتخت هستیم. شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۱۰۸ قرار دارد و هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، در هفت روز گذشته هوای ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده و شاخص آلایندگی از ۹۴ تا ۱۴۳ در نوسان بوده و یکشنبه ۲۹ آبان ماه آلوده ترین روز در هفت روز اخیر بوده است.

تهران از ابتدای سال تا امروز دو روز هوای پاک، ۱۳۸ روز هوای قابل قبول، ۹۳ روز هوای آلوده برای گروه های حساس، هشت روز هوای ناسالم، دو روز هوای بسیار ناسالم و دو روز هوای خطرناک را تجربه کرده است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به حاکمیت جو پایدار و انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر همراه با وارونگی دما در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا سه شنبه یکم آذرماه به میزان ناچیزی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ هرچند افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد که تداوم برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق را در پی خواهد داشت. همچنین کاهش تندی باد و استمرار شرایط پایدار جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است این شرایط جوی تا ساعات پایانی سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و با توجه به انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 28719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =