ضرورت تلاش مضاعف سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای قرارداد واگن‌های مترو/ دستگاه‌های اهمال‌کننده در موضوع آلودگی هوا مشخص شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تلاش بیشتری برای انعقاد قرارداد جهت خرید واگن‌های مترو انجام شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قطعا و یقینا دغدغه شورا و شهرداری و تمام مسئولین بحث آلودگی هواست، اظهار کرد: دولت نیز به این موضوع توجه خاص و دقیقی دارد و تا آنجا که توانستند تلاش کردند که همکاری برای رفع مشکل داشته باشند. در دولت های پیشین چنین چیزی وجود نداشته که تمام دستگاه ها در جلسه ای اقدامات خود را شرح دهند اما در این دولت انجام و مشخص شد که کدام دستگاه‌ها اقدامات خود را پیگیری نکرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی ۲۰ درصدی موتورسیکلت‌ها خاطرنشان کرد: مهمترین بخش در مقابله با آلودگی هوا وسایل حمل و نقل عمومی است. مترو و سپس اتوبوس در شهر ما جایگاه والایی دارند و ما همواره در این موضوع فشار لازم را وارد می ‌کنیم. کارهایی انجام شده و کارهای زیادی نیز در پیش دارند. در مجموع همگامی عمومی در تمام مسائل مورد نیاز است و ما تلاش خود را در این زمینه می کنیم.

وی افزود: اختصاص اعتبار برای مترو رقم کمی نیست. ما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم که خرید و عقد قرارداد با شرکت سازنده خارجی انجام شود. بخش عمده ای از واگن نیز در داخل کشور ساخته می شود. هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در بانک مرکزی باید تلاش بیشتری برای این قراردادها انجام شود چرا که به آلودگی هوا برمی‌گردد و قرارداد عادی نیست.

چمران تاکید کرد: شرکت ها در جلساتی که در مجلس برگزار شد اعلام کردند تا چه میزان اتوبوس تحویل خواهند داد که به نظر ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل جدید مترو یکی از کارکشته ترین مسئولان است، تصریح کرد: صلاح دیده شد که تغییر انجام شود و امیدواریم شرایط بهتر از این را شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختصاص بن به اعضای شورا یادآور شد: چنین رسمی از ابتدا وجود داشته و از جمله مواردی که شهرداری می تواند به مردم و سازمان‌ها کمک کند، در اختیار اعضا نیز قرار گرفته تا در مراجعات مردمی این کمک صورت بگیرد. در شب عید مراجعات زیاد است و در پاییز نیز این بن اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 28754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =