۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 28767

بسته خرسند ساز را به دقت نگریسته اید؟!

احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران
بسته خرسند ساز را به دقت نگریسته اید؟!

در حال حاضر همه شرایط اقتصادی بغرنجی را درک می کنیم و این شرایط بر شهرداری نیز مستولی است اما کی و کجا دیده یا شنیده اید که شهرداری این شرایط را علمی کرده برای نادیده گرفتن پرسنل، کاری که در دوره قبل مدیریت شهری به وفور انجام می‌داده‌اند. شهرداری حتی در بدترین شرایط توجه به پرسنل خود را فراموش نکرده است.

مدیریت شهری در دوره ششم بعد از ۴ سال رکود در تمامی زمینه ها تصمیم گرفت که قطاری را که از ریل خارج شده بود را به ریل بازگرداند و در این مسیر یکی از اولویت های خود را پرسنل و خانواده های محترم آنان و  توجه به نیاز های آنان قرار داد و بسته خرسند ساز را رونمایی کرد. اما متاسفانه به مانند تمامی اقداماتی که در یک سال گذشته انجام شده و البته بیش از ۴ سال دوره پنجم بوده، این اقدام نیز مورد هجمه قرار گرفت در حالی که  محتوای آن به دقت  بررسی نشد.

در اندک زمانی بعد از رونمایی از بسته خرسند ساز تخریب ها بر علیه این طرح آغاز شد. برخی آن را به استهزا گرفتند، برخی آن را خلق الساعه نامیدند و برخی این طرح را ناپخته خواندند و برخی عدم تناسب طرح با نیاز  پرسنل را مطرح کردند.

این در حالی است که بسته خرسند ساز بلافاصله به مرحله اجرا گذاشته شد و از همان ابتدا رضایت پرسنل را به همراه داشت.

با این اوصاف همچنان انتقاد و تخریب پابرجاست گرچه انتقاد درست و منصفانه خود راه‌گشاست.

اما باید سوال کرد که چرا چنین حجم از تخریب ها صورت می گیرد؟

اینکه شهرداری به معیشت کارکنان خود توجه می کند، سلامت و درمان کارکنان را در سرلوحه اقدامات خود قرار می دهد، تسهیلات تشویقی برای امر مقدس ازدواج و فرزند آوری در نظر می‌گیرد، بعد روحی و معنوی پرسنل را با سفرهای زیارتی مد نظر قرار می دهد، در شرایطی اقتصادی حاضر ناشی از تحریم فرصتی برای خرید کالا برای کارکنان فراهم می آورد ، بازنشستگان محترم را تکریم می‌کند و از همه مهمتر زنان و مادران را مورد توجه و تکریم قرار می دهد آیا اقدام ناپسندی انجام داده است؟

اینها را در شرایطی در نظر بگیرید که در ۴ سال دوره پنجم هیچ اقدامی در راستای توجه به خانواده های پرسنل خدوم شهرداری انجام نشده بود و برخی اقدامات نیز در سالهای قبل از آن هم وجود نداشت.

درست یکی دو روز بعد از اجرای بند های این بسته وقتی با پرسنل شهرداری صحبت می کردم ابراز رضایت می کردند از اینکه مورد توجه قرار گرفته اند کاری که تا حدود زیادی در شهرداری فراموش شده بود.

در حال حاضر همه شرایط اقتصادی بغرنجی را درک می کنیم و این شرایط بر شهرداری نیز مستولی است اما کی و کجا دیده یا شنیده‌اید که شهرداری این شرایط را علمی کرده برای نادیده گرفتن پرسنل، کاری که در دوره قبل مدیریت شهری به وفور انجام می‌داده‌اند. شهرداری حتی در بدترین شرایط توجه به پرسنل خود را فراموش نکرده است.

اگرچه هیچ طرحی نیست که خالی از اشکال نباشد و نقاط ضعفی نداشته باشد و بسته خرسند ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست اما مسایل نیروی انسانی و نیاز سنجی آنان نیازمند زمان است و صد البته شورای اسلامی شهر تهران به عنوان قوه ناظر بر شهرداری در اولویت سنجی نیاز ها نظارت خواهد داشت تا در صورت لزوم اولویت ها تغییر یابد.

گرچه شهردار محترم بیان داشته‌اند که در گام دوم مسکن پرسنل را به طور جد مورد توجه قرار خواهند داد و این یک خبر خوب و مسرت بخش است.

نکته حایز اهمیت جنبه عملیاتی و اجرایی بسته خرسند ساز بوده که نشان می دهد وعده شهردار محترم در خصوص مسکن نیز پوچ و واهی نخواهد بود. با این حال مدیریت شهری همواره مورد نقد بوده است، وقتی در یکسال گذشته چندین دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می کند و قرار دادهای دیگری برای خرید اتوبوس می بندد مورد نقد است، وقتی پروژه های نیمه تمامی که مدتها رها شده بودند را تکمیل می کند مورد نقد است، وقتی امید را در دل شهروندان زنده می کند مورد نقد است، وقتی قرار داد خرید واگن مترو منعقد می شود مورد نقد است و ....

همه اینها نشان می دهد مدیریت شهری مسیر خود را می شناسد و هر لحظه خواب آنان که خیال می کنند این کشتی بر گل می‌نشیند را آشفته می‌کند.

امیدواریم مدیریت شهری در این دوره بتواند پاسخگوی نیاز شهر، شهروندان و پرسنل خدوم خود باشد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 28767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =