اعطای تسهیلات حمایتی فرزندآوری و ازدواج به کارکنان شهرداری تهران

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از اعطای تسهیلات حمایتی فرزندآوری و ازدواج به کارکنان شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، محمد بنی حسن مدیرکل این نهاد در جلسه با مدیران رفاهی این اداره کل اجرای بسته خرسند ساز با هدف ارتقا سطح رفاه و معیشت کارکنان و کاهش فشار اقتصادی موجود را یادآور شد و گفت: در این بسته که در قالب ۱۴ محور تهیه و تدوین شده است حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشوق‌های فرزندآوری مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی اعطای تسهیلات تشویقی فرزندآوری و ازدواج در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و قانون حمایت از جوانی جمعیت را بخش مهمی از برنامه‌های رفاهی شهرداری تهران ذکر کرد و افزود: در همین راستا تسهیلات بانکی و گردشگری بدون ضامن و بدون نوبت با قید فوریت به کارکنانی که از آبان ماه امسال ازدواج نمایند و یا صاحب فرزند شوند تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم کاهش سن ازدواج و ترغیب به این سنت حسنه ادامه داد: اعطای وام ۵۵ میلیون تومانی و هدیه گردشگری به یکی از مقصدهای مشهد مقدس، کیش، سرعین و یا شمال از تسهیلاتی است که همکاران شهرداری تهران بلافاصله پس از ازدواج، بدون نوبت و معطلی و در قالب بسته خرسند ساز از آن برخوردار می‌شوند.

بنی حسن با بیان اینکه مشوق‌های فرزند آوری و استحکام بنیان خانواده در این بسته پیش بینی شده است، افزود: پرداخت صد درصد هزینه تولد فرزند بدون نیاز به حضور والدین در بخش حسابداری بیمارستان و از طریق واحد تشکیل یافته به این منظور و اعطای یک هفته مرخصی تشویقی به پدران از جمله مزایایی است که در قالب محور نوبهار اجرا می‌شود.

بنی حسن از دیگر مزایای حمایتی این محور را اعطای سبد حمایتی ویژه عنوان کرد و گفت: شیر خشک، پوشاک، تغدیه ویژه مادر و اقلام فرهنگی و کمک آموزشی از جمله مواردی است که در این بسته حمایتی پیش بینی شده و بدو تولد فرزند و همزمان با عیادت تیم ویژه از مادر و کودک و ارزیابی روند درمان اعطا می‌شود.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از دیگر حمایت‌های پیش بینی شده در این محور را حفظ پست سازمانی مادر تا زمان اتمام مرخصی زایمان ذکر کرد و ادامه داد: بی انگیزگی بانوان به تداوم فعالیت و کاهش میل به فرزند آوری به دلیل تنزل پست سازمانی مادر پس از مرخصی زایمان از جمله گلایه‌های مطرح شده بود که در این دوره از مدیریت شهری و با اجرای این محور مرتفع خواهد شد.

بنی حسن در ادامه پرداخت وام فوری و بدون نوبت فرزندآوری را متذکر شد و تصریح کرد: تخصیص وام ۵۵ میلیون تومانی به فرزند اول و دوم و ۱۰۰ میلیون تومانی به فرزند سوم از دیگر تسهیلات تشویقی فرزند آوری است که تاکنون در هیچ سازمان و نهاد دیگر اجرایی نشده است.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تخصیص تسهیلات حمایتی بعد از تولد فرزند نیز در بسته خرسند ساز پیش بینی شده است اضافه کرد: افزایش ۶ برابری کمک هزینه نگهداری از کودک و انتخاب محل کار پس از تولد فرزند سوم به بعد از دیگر موضوعات پیش بینی شده است.

وی در پایان ابلاغ قانون جوانی جمعیت در آبان ماه سال گذشته را یادآورشد و گفت: شهرداری تهران مفتخر است که در یک سالگی اجرای این قانون و در شرایطی که بسیاری از سازمانها از اجرای تکالیف و وظایف ذاتی خود در این خصوص امتناع می‌ورزند تسهیلات حمایتی ویژه ای را برای کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌نماید و امیدوارم این امر با تسری به دیگر سازمانها و دستگاه‌ها در نهایت ارتقا کمی و کیفی رفاه مردم و افزایش جمعیت در کشور را موجب شود.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 28799

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =