برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان منطقه به مناسبت هفته ملی دیابت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن گرامی‌داشت هفته ملی دیابت، این هفته را فرصتی برای بازنگری در سبک زندگی فردی از قبیل توجه به تغذیه سالم و ورزش دانست و گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت کارکنان و به بهانه هفته ملی دیابت، میز خدمت سلامت در شهرداری منطقه ۱۲ ویژه کارکنان برپا شد.

یزدی هدف از این اقدام را آشنایی و افزایش آگاهی نسبت به بیماری دیابت و راه‌های پیشگیری و خودمراقبتی افراد در برابر آن دانست و افزود: در میز خدمات سلامت شهرداری منطقه ۱۲، خدمات سلامت‌محور شامل ویزیت پزشک عمومی، غربالگری قند خون، سنجش قد و وزن و مشاوره تغذیه، سنجش فشار خون و اسکن کف پا با مشارکت مرکز بهداشت شرق تهران انجام شد.

وی همچنین بیان کرد: در این طرح بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان منطقه به صورت رایگان ویزیت و معاینه شدند.

هفته ملی دیابت، ۲۲ تا ۲۸ آبان‌ماه تعیین شده است. دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمنی است که بشر را گرفتار کرده و با مراقب و کنترل بیماری دیابت می‌توان از عوارض آن پیشگیری کرد.

بر اساس تحقیقات در سال ۲۰۰۳ تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در سراسر جهان ۱۹۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شد. پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۵ در نتیجه طولانی‌شدن عمر مفید افراد، سبک زندگی بی‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهای رژیم غذایی به ۳۳۳ میلیون نفر برسد.

طبق آمار، ۹۵ درصد دیابتی‌ها در جهان دیابت نوع دو دارند. این نوع دیابت بیشتر در نتیجه افزایش وزن بدن و بی‌تحرکی بدنی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 28849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =