تاکنون هر کجا نظام سلطه در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته، شکست خورده است

شهردار تهران گفت:۴۳ سال گذشته آیینه تمام نمایی فراروی ما است که در آن هر کجا نظام سلطه در مقابل انقلاب قرار گرفته، شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در گردهمایی بزرگ دانشجویان بسیجی استان تهران که عصر امروز- چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱- در شهر ری برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: هر چه پیش می رویم شرایط جدیدی در مواضع و شرایط مختلف می بینیم اما مهم این است که درک درستی از مختصات خود داشته باشیم؛ چند وقت پیش سند امنیت ملی ۲۰۲۲ آمریکا منتشر شد که در این سند سه ضلع به عنوان "رقیب"، "تهدید" و "بدیل و جایگزین" مطرح شدند.

وی افزود: امریکا از چین به واسطه داشتن تکنولوژی به عنوان رقیب خود نام برد و روسیه را به واسطه حضور در اوکراین تهدید نامید اما درباره ضلع سوم صحبت از کشورهایی کرد که نظام غربی را به چالش کشیدند و بحث بدیل و جایگزین را مطرح کرد و سرآمد آنها را ایران دانست.

زاکانی ادامه داد: البته این حساسیت آنها در طول ۴۳ سال گذشته همیشه عیان و آشکار بوده؛ در اصل پیروزی انقلاب مخالفت خود با امام (ره) و مردم را نشان دادند و در بعد از پیروزی انقلاب نیز تلاش کردند که کینه خود را عیان کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۴۳ سال آیینه تمام نمایی فراروی ما است که در آن هر کجا نظام سلطه در مقابل انقلاب قرار گرفته، شکست خورده است، اضافه کرد: البته دشمن در این مسیر به ما آسیب هایی زده است مثلا در دفاع مقدس ملت ما آسیب دید اما رشید تر و سروقامت تر ادامه مسیر داد. در جنگ نرم ما آسیب خوردیم و حتی بذر بخش زیادی از حوادث اخیر در جنگ نرم کاشته شد، ما آسیب خوردیم اما باز هم بلند شدیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان موجودیت زنده در تمام مواقف، در مقابل آنها ایستاد، یادآور شد: در زمان نظریه نظم نوین جهانی بوش پدر و ۱۰ سال بعد در سال ۸۰ و بحث خاورمیانه بزرگ بوش پسر که به دنبال تغییر خاورمیانه و آیینه تمام نمای تمدن غربی شدن آن بود و حتی به افعانستان حمله شد و سودای سه تکه شدن عربستان را در سر داشتند نیز شکست خوردند.

زاکانی عنوان کرد: سال ۸۵ وقتی به جنوب لبنان حمله کردند خانم رایس اعلام کرد به دنبال خاورمیانه جدید هستیم و می خواهیم با ۴ کشور لبنان، سوریه، عراق و ایران ماجراهای خود را پیش ببریم؛ در نقطه شروع برای تغییر در سال ۸۰ نیز با مخالفت ایران بود که شکست آنها آغاز شد و در حمله آمریکا به افغانستان، روسیه و چین کوتاه آمدند و تنها کشوری که کوتاه نیامد و ایستاد، ایران اسلامی بود؛ در لبنان پیام مقاومت از ایران اسلامی صادر شد و با بازوان پرتوان حزب‌الله، طرح خاورمیانه جدید شکست خورد.

شهردار تهران بیان کرد: در سال ۸۹ با شجره خبیثه در سوریه و توسعه آن به کشورهای منطقه سعی کردند کل منطقه را تبدیل به مجموعه ای کنند که از همه آنها تلی از خاکستر به جای بگذارند؛ اما پس از مدتی شهید سلیمانی که منطقه و جهان به او مدیون است با افتخار پایان داعش را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز در نقطه حساسی از حیات کشور هستیم و جهان در حال بازطراحی و شرایط جدیدی است، گفت: اگر در جنگ جهانی شرایط جدیدی در منطقه و جهان حاکم شد امروز ما در حال شدن هستیم و سهم انقلاب اسلامی در این بازطراحی جدید بسیار مهم است و عظمت ملت رشید ایران و آرمان‌های انقلاب و استمرار مکتب امام (ره) و تجلی آن به رهبری مقام معظم رهبری شرایط جدیدی را برای ما به وجود آورده و همه این بزرگی ها باعث شده که دشمن با همه توان خود به میدان بیاید.

زاکانی با بیان اینکه شرایط دو ماه اخیر در هیچ برهه ای از انقلاب سابقه ندارد، افزود: تلاش کردند بذری که ده ها سال در جامعه ما کاشتند را با اثر گذاری بر انسانهای مسخ شده در جامعه که با بی دقتی بخش های زیادی از مسئولین به این حال و روز افتادند، به نتیجه برسانند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با همه این تلاشها اما اعلام کردند که موفق نشدیم آنچه که می خواستیم را در ایران پیاده کنیم؛ تلاش آنها معطوف به تجزیه ایران بود و خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان را هدف گذاری کرده بودند اما به صراحت اعلام کردند که نتوانستیم؛ اما شرایطی که در دانشگاه و مدارس و دیگر نقاط اتفاق افتاد حکایت از  تبی در جامعه است که باید به عنوان فرصت ما را به فهم عارضه اصلی در کشور برساند.

وی ادامه داد: ما از بیرون آسیب نمی بینیم، لذا دشمن همه توان خود را از داخل کشور آورده و این تبی که در جامعه می بینید حکایت از عفونت و تناقض هایی می کند که باید به دست من و شما باز شود؛ ما در میانه راه هستیم و باید آرمان‌های انقلاب را پیش ببریم ، مثلا در انقلاب صحبت از استقلال‌ کردیم اما استقلال سیاسی داریم ولی استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم؛ وقتی دست به هر نقطه ای می گذاریم می بینیم که آن نقطه می توانست بهتر  باشد و علت آن این است که بعضا مسئولین ما پایبند آرمان‌های نظام اسلامی نبودند و نسبت درستی با اسلام و امامین نظام اسلامی و مردم برقرار نکردند.
زاکانی با اشاره به اینکه امروز نیازمند یک تحول بزرگیم و باید خاستگاه خود را در مقیاس این تحول بالا ببریم، اضافه کرد: انتظار رهبری این است که در صحنه باشیم و شرایط فعلی یک فرصت بزرگی را در اختیار ما گذاشته است؛ پرونده این شرایط بسته خواهد شد اما باید زخمهای بزرگ بر پیکره این جامعه را مداوا کنیم و دست به دست هم دهیم و آمریکا را در این عرصه نیز ناکام بگذاریم.
شهردار تهران با بیان اینکه صحنه این دوره از آشوب ها کاملا متفاوت با صحنه های قبل است؛ یادآور شد: سال ۷۸ مطالبه سیاسی بود که در کنار خود بعد امنیتی را داشت، در سال ۸۸ فتنه به ظاهر سیاسی بود اما اساس این بود که نگذارند ملت ایران مسیر پیشرفت را ادامه بود، سالهای ۹۶ و ۹۸ بهانه معیشت بود و امسال بهانه با موضوع اجتماعی شروع شد اما بنا شد در حوزه معیشت و اقتصاد و سیاست و بعد امنیتی، همه ظرفیت ها را با هم به‌ میدان بیاورند و گستره تلاش را در سطح کشور قرار دادند تا توان کشور را به تحلیل ببرند و با جسارت تمام حتی دست به کشتار بزنند اما تا امروز ناکام ماندند.
وی درباره راههای مقابله با این آشوب ها و نقشه های دشمن تصریح کرد: ما نیازمند یک قیام هستیم، قیام برای اصلاح؛  اولین موقف این قیام این است که درک درستی از صحنه عمل داشته باشیم؛ باید ببینیم ابعاد این ماجرا چیست و یک نگاه کامل و جامع از آن داشته باشیم؛ حوادث اخیر با همه حوادث گذشته متفاوت است و یقین دارم که به لطف الهی اسباب تقویت ما را رقم می زند.

زاکانی عنوان کرد: بعد از هم داستانی در گام اول، گام دوم این است که همه توان خود را بسیج کنیم که دچار زمینگیر شدن نشویم؛ دشمن با جنگ ترکیبی به سراغ ما آمده و ما هم باید همه امکان کشور را بسیج کنیم و در مقابل آن بایستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه وقتی اقتضائات خود را به میدان آوردیم نیازمند یک جهاد تکریم هستیم، گفت: باید به ملت خود تکریم و احترام و محبت کنیم و نکته بعدی ظهور و بروز اقتدار در جامعه ما است؛ اقتدار ما در مواجهه قاطعانه با آن عنصر شروری است که امنیت جامعه را به سخره گرفته و جامعه را تهدید می کند نه با آن معترض؛ در کنار آن، اقتدار ما بر این است که با فساد و تبعیض برخورد کنیم.
وی گام بعدی را گامی در ارائه خدمت برشمرد و افزود: در حین تعامل و ارتباط، نیازمند این هستیم که خدمت گسترده ای داشته باشیم و نهضت خدمت رسانی را ایجاد کنیم؛ امروز دستگاه اجرایی، مجلس و دستگاه قضایی مان و بسیاری از عناصر دیگر که در اریکه قدرت قرار دارند باید نشان دهند که این قدرت را برای نوکری مردم و ارائه خدمت می خواهند.
زاکانی با تاکید بر اینکه اگر گره زندگی مردم را باز کنیم، زخم در جامعه ایجاد نمی شود، بیان داشت: لذا نیازمند نهضت خدمت رسانی گسترده در کشور هستیم تا لبخند به لبان مردم بنشانیم و جایی که خدمت می کنیم را به مردم اعلام کنیم چرا که در مسأله اطلاع رسانی نیز لنگ می زنیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: بعد از آن باید مسیر پیشرفت همه جانبه کشور و الگوسازی کشور را در پیش بگیریم و مسیر خلق افتخار و امید را در کشور دنبال کنیم؛ دشمنان در این فتنه و جنگ تمام عیار به دنبال انقراض ایران هستند چرا که می بینند پرچم ایران در کشور در اهتزاز است لذا در این فتنه دیدید که برخی حتی از ایرانیت هم عبور کردند.
وی با اشاره به اینکه شما دانشجویان باید مطالبه گری کنید، بیان کرد: در مقابل دشمن باید بتوانیم خدمت شایسته به مردم ارائه و زمینه را برای یک تحول بزرگ فراهم کنیم؛  حضور شما در صحنه و میدان، امکان بزرگی برای نظام اسلامی و انقلاب فراهم می کند.

به گزارش شهر تجلیل از خانواده های شهدا و چند تن از دانشجویان بسیجی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
انتهای پیام/

 

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 28862

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =