۱۲ تقاطع غیرهمسطح تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ کاهش ۱۱۵ کیلومتری مسیر شهروندان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل ۱۲ تقاطع غیرهمسطح و بزرگراهی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ عباس شعبانی در چهاردهمین شنبه «امید و افتخار» در حاشیه مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام(پل شهید محسن سیفی) گفت: در مجموع ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در تهران وجود دارد که از این مجموع ۹۸ تقاطع هنوز تکمیل نشده است. در این دوره مدیریت شهری به مردم وعده دادیم تا این تقاطع ها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: امسال این تقاطع، ششمین تقاطع بزرگراهی است که تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: تا پایان سال نیز ۱۲ تقاطع تکمیل و به زیر بار ترافیکی می رود. با تکمیل این ۱۸ تقاطع تا پایان سال ۱۲۳ کیلومتر از راه مردم در تهران به ۸ کیلومتر کاهش می یابد.

شعبانی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع تهران ۲۳ تقاطع بزرگراهی هنوز در تهران اجرا نشده است، یادآور شد: با توجه به اینکه بزرگراه شهید باقری محله تهرانپارس را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می کند و بزرگراه باقری نیز یک بزرگراه شمالی-جنوبی در شرق تهران است، لازم بود تا برای ایجاد ارتباط بین محله و این دو پهنه ۴ تقاطع رسالت، ۱۹۶ غربی، فرجام و گلبرگ را به هم متصل کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه گفت: اصلاح ۴۳۰ تقاطع غیر همسطح و بزرگراهی شهر تهران و تکمیل آن یکی از پروژه های مهم شهر تهران است، چرا که این ۴۳۰ تقاطع حدود ۸۹۵ کیلومتر راه مردم را افزوده بود.

وی افزود: پیش بینی می شود با تکمیل ۹۸ تقاطع شهر تهران و اصلاح آن ۸۹۵ کیلومتر راه اضافه مردم به ۵۷ کیلومتر کاهش یابد؛ طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۲ تقاطع تکمیل، اصلاح و به بهره برداری می رسد.

به گفته وی با بهره برداری از تقاطع اتوبان شهید باقری-فرجام، ۱۵ درصد از ترافیک این نقطه از شهر تهران کاهش می یابد.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 28890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =